Kapitał marki w sieci wymiany wartości

Main Article Content

Krzysztof Kubiak


Słowa kluczowe : marka, kapitał marki, sieci wartości
Abstrakt
W obecnej gospodarce opartej na wiedzy, gospodarce sieciowej, pojawia się nowy trend funkcjonowania przedsiębiorstw – jest nim umiejętność tworzenia wartości. Jedną z takich wartości jest marka, która odgrywa istotną rolę w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Markę można porównać do najcenniejszego zasobu, jaki może posiadać przedsiębiorstwo. W artykule podjęto próbę identyfikacji czynników wpływających na zwiększenie kapitału marki, określono również zestaw wartości wynikający z jej kapitału. Metodą badawczą był wywiad ekspercki oraz metoda sieci wartości. Według przeprowadzonych badań kapitał marki jest źródłem przyszłych korzyści przedsiębiorstwa i klienta, korzyści o charakterze materialnym oraz niematerialnym.

Article Details

Jak cytować
Kubiak, K. (2013). Kapitał marki w sieci wymiany wartości. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 432–443. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.95
Bibliografia

Aaker D.A., Building strong brands, The Free Press, New York 1996.

Alee V., Reconfiguring the Value Network, Journal of Business Strategy, Vol 21, no. 4. 2000. (Crossref)

Alee V., The future of knowledge, Elsevier, Burlington 2003.

Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.

Baran, J. (2009). Metody uzupełniania zapasów w spółdzielni mleczarskiej - stadium przypadku. Roczniki Naukowe SERiA, 11(1), 18-23.

Dębski M., Kreowanie silnej marki, PWE, Warszawa 2009.

Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Kotler P., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, PWN, Warszawa 2008.

Kubiak K., Wykorzystanie sieci wartości podczas analizy przepływu wiedzy, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 686

Mazur K., Value Networks approach as a tool for intangibles value analysis and amplification capability - case study, Management Zielona Góra 2007.

Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki - jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa 2010.

Polański P., Budowa i pomiar kapitału marki, Copyright by Piotr Polański, Warszawa 2008.

Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.

Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.

Witek-Hajduk M.K., Zarządzanie silną marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty