Organizacyjne aspekty rozwoju marketingu terytorialnego w gminach turystycznych

Main Article Content

Wiesława Kuźniar


Słowa kluczowe : gmina, organizacja marketingu, lider marketingowy, turystyka wiejska
Abstrakt
Jednostka terytorialna może w różny sposób realizować założenia w zakresie marketingu, część zadań wykonując we własnym zakresie, część zlecając na zewnątrz. Podział funkcji pomiędzy pracownikami jednostki a zewnętrznymi specjalistami musi być oparty na stałej współpracy, zarówno w zakresie działań strategicznych jak i operacyjnych. Przeprowadzone badania w 30 gminach województwa podkarpackiego wykazały, że gminy o rozwiniętej turystyce są bardziej aktywne marketingowo w stosunku do jednostek dopiero rozpoczynających działalność turystyczną. Ocena ta dotyczy nie tylko atrakcyjności promocyjnej ale także znajduje także swoje odzwierciedlenie w strukturze organizacyjnej gminy. W gminach które można określić mianem „wzorcowe” rozwój orientacji marketingowej uwidacznia się w prowadzonych badaniach marketingowych, w wyodrębnionych komórkach organizacyjnych czy też w wyższych kompetencjach osób odpowiedzialnych za koordynację działań marketingowych.

Article Details

Jak cytować
Kuźniar, W. (2013). Organizacyjne aspekty rozwoju marketingu terytorialnego w gminach turystycznych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 444–450. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.96
Bibliografia

Domański T.: Marketing miasta. Wyzwania strategiczne [w:] Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji. Kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.

Domański T.: Marketing dla miasta i regonu. Ekspansja czy regres myślenia marketingowego [w:] Ekspansja czy regres marketingu, red. E. Duliniec, L. Grabowski, Mazur J., Strzyżewska M., W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2006.

Kuźniar W.: Aktywność marketingowa gmin i jej oddziaływanie na rozwój turystyki wiejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013.

Szromnik A.: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.