Strategia celowana do klienta jako składnik strategii marketingowej

Main Article Content

Marek Rawski


Słowa kluczowe : strategia marketingowa, strategia nakierowana na klientów
Abstrakt
Celem opracowania jest ogólna charakterystyka komponentu strategii marketingowej, określonego jako strategia nakierowana na klientów. Według Autora, strategia nakierowana na klientów składa się z dwóch poziomów: strategii stymulacji rynku i strategii podziału rynku. Oba komponenty zostaną scharakteryzowane. Właściwe rozważania zostaną poprzedzone zarysem autorskiego rozumienia pojęcia „strategia marketingowa” oraz prezentacją założeń przyjętych przez autora dla formułowania tego rozumienia. Jest to konieczne, ponieważ przyjęte rozumienie strategii marketingowej tworzy „szkielet” dla pojęcia strategia nakierowana na klientów.

Article Details

Jak cytować
Rawski, M. (2013). Strategia celowana do klienta jako składnik strategii marketingowej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 569–579. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.108
Bibliografia

Becker J: Marketing-Konzeption, Grundlagen des strategischen Marketing-Managements, Vahlen, Munchen 1988.

Faulkner D, Bowman C: Strategie konkurencji, Gebethner & Ska, Warszawa 1996.

Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1999.

Niestrój R: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.

Porter M.E.: Strategia konkurencji - metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia "strategia marketingowa", "Przegląd Organizacji", 2003, nr 3.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia "strategia marketingowa" (w warunkach orientacji marketingowej), Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 602, Kraków 2002. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.