KLASTER JAKO SIEĆ INTERESARIUSZY WEDŁUG ZAŁOŻEŃ MARKETINGU 3.0

Main Article Content

Barbara Szymoniuk


Słowa kluczowe : klastry, organizacje sieciowe, interesariusze, marketing 3.0
Abstrakt
Artykuł został oparty na wynikach badań, przeprowadzonych na próbie 16 Krajowych Klastrów Kluczowych. Przedstawia on klastry jako szczególny rodzaj sieci organizacyjnych, w których uczestnikami są ich interesariusze. Wykazano w nim, że polskie klastry podejmują działania marketingowe zgodnie z podstawowymi założeniami Marketingu 3.0., dbając o spełnienie oczekiwań uczestników swojej sieci organizacyjnej w sferze racjonalnej, emocjonalnej i duchowej. Na podstawie dokonanych badań oraz doświadczeń z pracy eksperckiej i organizacyjnej w klastrach, autorka formułuje rekomendacje oraz wnioski odnośnie wzmacniania sieci organizacyjnych klastrów przy zaangażowaniu ich interesariuszy.

Article Details

Jak cytować
Szymoniuk, B. (2017). KLASTER JAKO SIEĆ INTERESARIUSZY WEDŁUG ZAŁOŻEŃ MARKETINGU 3.0. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 170–179. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.14
Bibliografia

Bakalarska J.: Marketing wartości. Słowa i Myśli, Lublin 2016.

Hołub-Iwan J., Wielec Ł.: Opracowanie systemu wyboru Krajowych Klastrów Kluczowych (Raport "Charakterystyka krajowego klastra kluczowego w oparciu o analizę źródeł wtórnych"). PARP, Warszawa 2014.

Inicjatywy klastrowe: skuteczne działanie i strategiczny rozwój, pod red. M. Koszarek, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2011.

Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I.: Marketing 3.0. MT Biznes, Warszawa 2016.

Podgórska J. (red.): Standardy zarządzania klastrem. Wersja druga, zaktualizowana. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, 2016

Skowron S.: Klient w sieci organizacyjnej. Difin, Warszawa 2013.

Skowron S., Szymoniuk B.: Rola marketingu w budowaniu efektów synergicznych organizacji sieciowych [w:] J. Koszałka (red.) "Marketing. Ujęcie terytorialne". Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010, s. 111-132.

Skowron S., Szymoniuk B.: Marketing and sustainable development. Problemy Ekorozwoju (Problems of Sustainable Development), Vol.9, Nr 2/2014, s. 39-46.

Standardy AA1000. Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji. Przewodnik dla biznesu, Warszawa 2011.

Szymoniuk B.: Budowanie kapitału społecznego klastrów w semi-globalnym otoczeniu. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 267 "Handel i inwestycje w semi-globalnym otoczeniu", t. 2., Wrocław 2012, s. 289-298.

Walukiewicz S.: Kapitął społeczny. Instytut Badań Systemowych PAN, Warszawa 2012.

Klaster Dolina Lotnicza: www.dolinalotnicza.pl

Klaster Interizon: http://interizon.pl

Klaster Obróbki Metali: http://metalklaster.pl

Mazowiecki Klaster ICT: http://klasterict.pl

Polski Klaster Aluminium: www.polskiealuminium.pl

Wschodni Klaster Budowlany: http://www.budowlanyklaster.pl

Zachodniopomorski Klaster Chemiczny "Zielona Chemia": http://zielonachemia.eu

Klaster Lifescience Kraków: http://lifescience.pl

MedSilesia - Śląska Sieć Wyrobów Medycznych: http://www.medsilesia.com

NUTRIBIOMED Klaster: http://www.nutribiomed.pl

Śląski Klaster Lotniczy: www.aerosilesia.eu

Wschodni Klaster ICT: http://ecict.eu

Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu: http://klasterodpadowy.com/

Klaster Zrównoważona Infrastruktura: http://klasterzi.pl

Klaster Logistyczno-Transportowy Północ-Południe: http://www.klasterlogtrans.pl

Bydgoski Klaster Przemysłowy: http://www.klaster.bydgoszcz.pl

Portal Innowacji: http://www.pi.gov.pl/

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.