Uwarunkowania zarządzania wartością przedsiębiorstwa - kontekst Grupy Azoty Puławy
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
zarządzanie wartością, wartość dla interesariuszy, wartość klienta, wartość wspólna, goodwill
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w budowaniu jego wartości. Wskazano na dwa dominujące nurty w zarządzaniu. Jeden oparty na budowaniu wartości dla właścicieli, drugi koncentrujący się na budowaniu wartości dla interesariuszy przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest wskazanie na przykładzie Grupy Azoty Puławy, że w dłuższym horyzoncie czasu budowa wartości przedsiębiorstwa dla podstawowych interesariuszy służy podnoszeniu wartości dla jego właścicieli. Analizę dokonano w oparciu o przegląd literatury nauk o zarządzaniu oraz obserwację uczestniczącą autora jako wiceprezesa zarządu GA Puławy.
Article Details
Jak cytować
Pokojski, Z. (2017). Uwarunkowania zarządzania wartością przedsiębiorstwa - kontekst Grupy Azoty Puławy. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 118–132. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.10
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Monika Zajkowska, Otwarte innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach. W kierunku zintegrowanego modelu współpracy , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Zenon Pokojski, Partnerstwo w otwartych innowacjach, doświadczenia rynku rolnego. Studium przypadku , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 26(75) (2021)