Main Article Content
Article Details
Baird P.L., Geylani P.C., Roberts J.A.: Corporate social and financial performance re-examined: industry effects in a linear mixed model analysis, Journal of Business Ethics 109/2012, s. 367-388. (Crossref)
Bek-Gaik B., Rymkiewicz B.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a finansowe miary dokonań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 804, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia 67/2014, s.137-151.
Bénabou R., Tirole J.: Individual and corporate social responsibility, Economica 77/2010, s. 1-19. (Crossref)
Brigham E., Houston J.: Podstawy zarządzania finansami, PWE, Warszawa 2005.
Brine M., Brown R., Hackett G.: Corporate social responsibility and financial performance in the Australian context, Economic Round-up, Autumn 2007, s. 47-58.
Carroll A.B.: A three-dimensional conceptual model of corporate social performance, Academy of Management Review 4(4)/1979, s. 497-506. (Crossref)
Chang D., Kuo L.: The effects of sustainable development on Firms' Financial performance - and empirical approach, Sustainable Development 16(7)/2008, s. 364-380. (Crossref)
Cornell B., Shapiro A.C.: Corporate Stakeholders and Corporate Finance, Financial Management Spring 1987, s. 5-14. (Crossref)
Cwynar A., Cwynar W.: Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa - Rzeszów 2007
Dahlsrud A.: How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions, Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15/2008, s. 1-13. (Crossref)
Doś A.: Warunki i strategie kreacji wartości przedsiębiorstwa w oparciu o odpowiedzialność społeczną -ujęcie syntetyczne, Finansowy Kwartalnik Internetowy "e-Finanse, 7(3)/2011, s. 29-41.
Drucker P.: The new society of organizations, Harvard Business Review September- October 1992, s. 95-104.
Fernando C.S., Sharfman M.P., Uysal V.B.: Corporate environmental policy and shareholder value: Following the smart money, Journal of Financial and Quantitative Analysis 52/2017, s. 2013-2051. (Crossref)
Freeman R.E.: Strategic Management. A Stakeholder Approach, Pitman Books Limited, Boston 1984.
Friede G., Busch T., Bassen A.: ESG and financial performance: aggregated evidence from more than 2000 empirical studies, Journal of Sustainable Finance & Investment 5/2015, s. 210-233. (Crossref)
Friedman M.: The social responsibility of business is to increase its profits, New York Times Magazine, September 13 1970, s. 32-33.
Hillman A.J., Keim G.D.: Shareholder Value, Stakeholder Management and Social Issues: What's the Bottom Line? Strategic Management Journal 22/2001, s. 125-139. (Crossref)
Lins K.V., Servaes H., Tamayo A.: Social capital, trust, and firm performance: The value of corporate social responsibility during the financial crisis, Journal of Finance 72/2017, s.1785- 1823. (Crossref)
Marcinkowska M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a ich wyniki ekonomiczne - aspekty teoretyczne, Przegląd Organizacji 10/2010, s. 7-10. (Crossref)
Margolis J.D., Elfenbein H.A., Walsh J.P.: Does it pay to be good... and does it matter? A metaanalysis of the relationship between corporate social and financial performance, 2009. Retrived: http://ssrn.com/abstract=1866371. Access: 12.05.2019. (Crossref)
Margolis J.D., Walsh J.P.: People and Profits? The Search for a Link between a Company's Social and Financial Performance, Lawrence Erlbaum: Mahwah, New Jersey 2001. (Crossref)
McGuire J.B., Sundgren A., Schneeweis T.: Corporate social responsibility and firm performance, Academy of Management Journal 31/1988, s. 854-872. (Crossref)
Mittal R. K., Sinha N., Singh A.: An analysis of linkage between economic value added and corporate social responsibility, Management Decision 46(9)/2008, s. 1437-1443. (Crossref)
Orlitzky M., Schmidt F. L., Rynes S. L.: Corporate social and financial performance: A metaanalysis, Organization studies 24(3)/2003, s. 403-441. (Crossref)
Porter M., Kramer M.: Strategy and society: The link between competitive advantage and corporate social responsibility, Harvard Business Review, December 2006, s. 78-92.
Preston L.E., O'Bannon D.P.: The corporate social-financial performance relationship: a typology and analysis, Business & Society 36/1997, s. 419-429. (Crossref)
Rappaport A.: Linking competitive strategy and shareholder value analysis, Journal of Business Strategy 7(4)/1987, s. 58-67. (Crossref)
Sethi S.P.: Dimensions of corporate social responsibility, California Management Review 23(3)/1981, s. 526-538.
Sobczyk M.: W poszukiwaniu wpływu dokonań CSR na wyniki finansowe, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu 436/2016, s. 261-269.
Stewart G.B. III.: The quest for value: The EVATM management guide, Harper Business, New York 1991.
Tang Z., Hull C. E., Rothenberg S.: How corporate social responsibility engagement strategy moderates the CSR-financial performance relationship, Journal of Management Studies 49(7)/2012, s. 1274-1303. (Crossref)
Waddock S., Graves S.: Finding the link between stakeholder relations and quality of management, Journal of Investing 6/1997, s. 20-24. (Crossref)
Whelan T., Fink C.: The comprehensive business case for sustainability. Harvard Business Review 21/2016 (October), s. 1-10.
Downloads
- Agnieszka Biernat-Jarka, ASSESSMENT OF GREENING IN THE CONTEXT OF PROVIDING ENVIRONMENTAL PUBLIC GOODS IN AGRICULTURE , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 22(71) (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Gabriela Łukasik, Joanna Błach, POLITYKA DYWIDENDY SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH W WARUNKACH KONFLIKTOWYCH OCZEKIWAŃ INTERESARIUSZY , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 19(68) (2018)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.