Rozwój prosumpcji na rynku E-usług w Polsce

Main Article Content

Robert Wolny


Słowa kluczowe : prosumpcja, prosumption, prosument, prosumer, e-usługi, e-services, ICT, obserwacja nieuczestnicząca, non-participant observation
Abstrakt
W dobie społeczeństwa informacyjnego wzrost zachowań prosumenckich nie byłby możliwy bez rozwoju technologii ICT. Interaktywność współczesnych mediów sprzyja rozwojowi zjawiska prosumpcji. Artykuł przedstawia zagadnienia związane z postępowaniem nabywców e-usług i prezentuje wyniki badań jakościowych. Badania przeprowadzono techniką obserwacji nieuczestniczącej w 2018 roku śledząc uczestników dyskusji na branżowych forach internetowych poświęconych e-usługom. Artykuł ma charakter badawczy.

Article Details

Jak cytować
Wolny, R. (2019). Rozwój prosumpcji na rynku E-usług w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (22(71), 238–249. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.22.71.39
Bibliografia

Baines P., Chansarkar B.: Introducing Marketing Research, Wiley, New York 2002

Bartosik-Purgat M.: Social networking sites as a channel for delivering information about durable products and its impact on purchasing decisions, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 17(1)/2018 (Crossref)

Baruk I. A., Iwanicka A.: Prosumpcja internetowa vs. Prosumpcja pozainternetowa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 459/2016

Bywalec Cz., Rudnicki L.: Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002

Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A.: E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin Warszawa 2009

Domańska K.: Kim jest prosument, Marketing w praktyce, 29/2009

Gach D.: Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów, E-Mentor, 23/2008

Guido G., Peluso A. M.: Preconditions for the diffusion of prosumption among firms: a case study approach, Problems and Perspectives in Management. Vol. 6, Issue 4/2008

Jaciow M., Wolny R.: Polski e-konsument. Typologia, zachowania, OnePress, Gliwice 2011

Jung B.: Kapitalizm postmodernistyczny, Ekonomista, 5-6/1997

Kędzior Z.: Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Prawidłowości, determinanty, CBiE AE Katowice, Katowice 1997

Kieżel E, Smyczek S.: Model zachowań prosumenckich konsumentów na rynku usług finansowych, Konsumpcja i Rozwój, 2(5)/2013

Kozinets R. V.: Etnografia. Badania etnograficzne online, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2012

Kucia M.: Studium terminologiczne koncepcji Costumer engagement, Handel Wewnętrzny, 6 (377)/2018

Pliszka P.: E-ubezpieczenia w polskim społeczeństwie informacyjnym, Studia Informatica Pomerania, 4(46)/2017 (Crossref)

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2018. Wyniki badań statystycznych z lat 2014-2018, GUS Warszawa Szczecin (www.stat.gov.pl).

Toffler A.: Trzecia fala, PIW, Warszawa 1997

Troye S. V., Xie Ch.,: The active consumer: Conceptual, methodological, and managerial challenges of prosumption, Norwegian School of Economics and Business Administration, 2007

Wolny R.: Możliwości wykorzystania obserwacji w Internecie w badaniach rynku e-usług, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 336/2014 (Crossref)

Wolny R.: Prosumpcja i prosument na rynku e-usług, Konsumpcja i Rozwój, 1(4)/2013

Wolny R., Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE, Katowice 2013

Xie Ch.: Trying to prosume. Toward a perspective on prosumption, Norwegian School of Economics and Business Administration, 2008

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.