THE DEVELOPMENT OF PROSUMPTION ON THE POLISH E-SERVICES MARKET

Main Article Content


Abstract
In the information age, the growth of prosumer behavior would not be possible without the development of ICT technologies. The interactivity of contemporary media creates favourable conditions for the development of prosumption (a combination of “production” and “consumption.”) The article presents the problem of the behaviors of e-service consumers and demonstrates the results of a qualitative study which was conducted in 2018. For the purpose of the study, non-participant observation was adopted: conversations on internet forums dedicated to e-services were followed.

Article Details

How to Cite
Robert. (2019). THE DEVELOPMENT OF PROSUMPTION ON THE POLISH E-SERVICES MARKET. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (22(71), 238–249. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.22.71.39
References

Baines P., Chansarkar B.: Introducing Marketing Research, Wiley, New York 2002

Bartosik-Purgat M.: Social networking sites as a channel for delivering information about durable products and its impact on purchasing decisions, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 17(1)/2018 (Crossref)

Baruk I. A., Iwanicka A.: Prosumpcja internetowa vs. Prosumpcja pozainternetowa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 459/2016

Bywalec Cz., Rudnicki L.: Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002

Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A.: E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin Warszawa 2009

Domańska K.: Kim jest prosument, Marketing w praktyce, 29/2009

Gach D.: Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów, E-Mentor, 23/2008

Guido G., Peluso A. M.: Preconditions for the diffusion of prosumption among firms: a case study approach, Problems and Perspectives in Management. Vol. 6, Issue 4/2008

Jaciow M., Wolny R.: Polski e-konsument. Typologia, zachowania, OnePress, Gliwice 2011

Jung B.: Kapitalizm postmodernistyczny, Ekonomista, 5-6/1997

Kędzior Z.: Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Prawidłowości, determinanty, CBiE AE Katowice, Katowice 1997

Kieżel E, Smyczek S.: Model zachowań prosumenckich konsumentów na rynku usług finansowych, Konsumpcja i Rozwój, 2(5)/2013

Kozinets R. V.: Etnografia. Badania etnograficzne online, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2012

Kucia M.: Studium terminologiczne koncepcji Costumer engagement, Handel Wewnętrzny, 6 (377)/2018

Pliszka P.: E-ubezpieczenia w polskim społeczeństwie informacyjnym, Studia Informatica Pomerania, 4(46)/2017 (Crossref)

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2018. Wyniki badań statystycznych z lat 2014-2018, GUS Warszawa Szczecin (www.stat.gov.pl).

Toffler A.: Trzecia fala, PIW, Warszawa 1997

Troye S. V., Xie Ch.,: The active consumer: Conceptual, methodological, and managerial challenges of prosumption, Norwegian School of Economics and Business Administration, 2007

Wolny R.: Możliwości wykorzystania obserwacji w Internecie w badaniach rynku e-usług, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 336/2014 (Crossref)

Wolny R.: Prosumpcja i prosument na rynku e-usług, Konsumpcja i Rozwój, 1(4)/2013

Wolny R., Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE, Katowice 2013

Xie Ch.: Trying to prosume. Toward a perspective on prosumption, Norwegian School of Economics and Business Administration, 2008

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.