Analiza zarządzania marketingowego przedsiębiorstw nasiennych w zakresie promocji
Main Article Content
Abstrakt
Celem pracy była analiza działalności promocyjnej przedsiębiorstw nasiennych. Zakres czasowy badań obejmował rok 2012. Dane do pracy zostały zebrane na podstawie ankiety badawczej. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, iż największą aktywność w obrębie promotion-mix wykazywały przedsiębiorstwa o największej rocznej sprzedaży nasion. Najpopularniejszą formą reklamy była reklama w prasie lokalnej i branżowej. Coraz większego znaczenia nabierał e-mailing. Ponadto większość badanych przedsiębiorstw przywiązywała duże wagą do sprzedaży osobistej. Duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów, dla zdecydowanej większości badanych przedsiębiorstw, miało stosowanie rabatów za zakup materiału siewnego. Mniejszą uwagę w stosunku do pozostałych narzędzi promocji przywiązywano do public relations.
Article Details
Jak cytować
Majchrzycki, D., & Pepliński, B. (2013). Analiza zarządzania marketingowego przedsiębiorstw nasiennych w zakresie promocji. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 308–317. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.26
Bibliografia
Altkorn J. (praca zbiorowa): "Podstawy marketingu", Instytut Marketingu, Kraków 2006
http://piorin.gov.pl/index.php?pid=133
Majchrzycki D., R. Baum R., Wielicki W: Plan i analiza marketingowa przedsiębiorstwa rolnego, AR Poznań, Poznań 2005
Michalski E.: "Marketing: podręcznik akademicki", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
Wielicki W.: Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach rolniczych. PTPN, Poznań 2005, tom 98/99
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Barbara Mróz-Gorgoń , Nazwisko jako forma marki na przykładzie marek: Chopin i Mozart , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 9(58) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.