Analysis of seed enterprise marketing management in the field of promotion
Main Article Content
Abstract
Celem pracy była analiza działalności promocyjnej przedsiębiorstw nasiennych. Zakres czasowy badań obejmował rok 2012. Dane do pracy zostały zebrane na podstawie ankiety badawczej. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, iż największą aktywność w obrębie promotion-mix wykazywały przedsiębiorstwa o największej rocznej sprzedaży nasion. Najpopularniejszą formą reklamy była reklama w prasie lokalnej i branżowej. Coraz większego znaczenia nabierał e-mailing. Ponadto większość badanych przedsiębiorstw przywiązywała duże wagą do sprzedaży osobistej. Duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów, dla zdecydowanej większości badanych przedsiębiorstw, miało stosowanie rabatów za zakup materiału siewnego. Mniejszą uwagę w stosunku do pozostałych narzędzi promocji przywiązywano do public relations.
Article Details
How to Cite
Majchrzycki, D., & Pepliński, B. (2013). Analysis of seed enterprise marketing management in the field of promotion . The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 308–317. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.26
References
Altkorn J. (praca zbiorowa): "Podstawy marketingu", Instytut Marketingu, Kraków 2006
http://piorin.gov.pl/index.php?pid=133
Majchrzycki D., R. Baum R., Wielicki W: Plan i analiza marketingowa przedsiębiorstwa rolnego, AR Poznań, Poznań 2005
Michalski E.: "Marketing: podręcznik akademicki", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
Wielicki W.: Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach rolniczych. PTPN, Poznań 2005, tom 98/99
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Similar Articles
- Barbara Mróz-Gorgoń , Use of a personal name as trademark: on the basis of Chopin and Mozart brands , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 9(58) (2013)
You may also start an advanced similarity search for this article.
Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.