Analysis of seed enterprise marketing management in the field of promotion

Main Article Content

Dariusz Majchrzycki
Benedykt Pepliński

Abstract
Celem pracy była analiza działalności promocyjnej przedsiębiorstw nasiennych. Zakres czasowy badań obejmował rok 2012. Dane do pracy zostały zebrane na podstawie ankiety badawczej. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, iż największą aktywność w obrębie promotion-mix wykazywały przedsiębiorstwa o największej rocznej sprzedaży nasion. Najpopularniejszą formą reklamy była reklama w prasie lokalnej i branżowej. Coraz większego znaczenia nabierał e-mailing. Ponadto większość badanych przedsiębiorstw przywiązywała duże wagą do sprzedaży osobistej. Duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów, dla zdecydowanej większości badanych przedsiębiorstw, miało stosowanie rabatów za zakup materiału siewnego. Mniejszą uwagę w stosunku do pozostałych narzędzi promocji przywiązywano do public relations.

Article Details

How to Cite
Majchrzycki, D., & Pepliński, B. (2013). Analysis of seed enterprise marketing management in the field of promotion . The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 308–317. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.26
References

Altkorn J. (praca zbiorowa): "Podstawy marketingu", Instytut Marketingu, Kraków 2006

http://www.danko.pl/

http://piorin.gov.pl/index.php?pid=133

Majchrzycki D., R. Baum R., Wielicki W: Plan i analiza marketingowa przedsiębiorstwa rolnego, AR Poznań, Poznań 2005

Michalski E.: "Marketing: podręcznik akademicki", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003

Wielicki W.: Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach rolniczych. PTPN, Poznań 2005, tom 98/99

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.