Współczesne technologie eksploracji danych w marketingu

Main Article Content

Barbara Wąsikowska


Słowa kluczowe : neuromarketing, badania biometryczne, zachowania konsumentów
Abstrakt
Rozwój badań w obszarze neuromarketingu oraz funkcjonowania mózgu człowieka pozwala lepiej poznawać zachowania konsumentów. Wiedza o nabywcy staje się bardziej dokładna, jeśli powstaje w wyniku interdyscyplinarnego spojrzenia na uwarunkowania jego działań. W poniższym artykule przedstawiono w jaki sposób można zastosować badania biometryczne takie jak: funkcjonalny rezonans magnetyczny, elektroencefalografia, elektromiografia, okulografia w marketingu, aby lepiej zrozumieć zachowania konsumentów

Article Details

Jak cytować
Wąsikowska, B. (2013). Współczesne technologie eksploracji danych w marketingu. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 588–599. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.51
Bibliografia

Jaśkowski P.: "Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł", Wydawnictwo Vizja Press&IT, Warszawa 2009 r.

Mruk H., Sznajder M.: "Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta", Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2008 r.

Pradeep A.: "Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 r.

Preuss R.: "Neuromarketing. Validity and deploy within marketing", LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010 r.

Renvoise P., Morin C.: "Neuromarketing. Understanding the Buy Buttons in Your Customer's Brain", SalesBrain LLC, Nashville 2011 r.

Weinschenk S.: "Kliknij tu!. Wykorzystaj neuromarketingu w projektowaniu stron WWW. Siła skutecznego kliknięcia", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 r.

Wierzchoń M. Orzechowski J.: "Nowe trendy w reklamie. Między nauką i praktyką", Wydawnictwo SWPS, Warszawa 2010 r.

Zaltman G.: "Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku", Harvard Business Press, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2008 r.

Zurawicki L.: "Neuromarketing. Exploring the Brain of the Consumer", Springer 2010 r. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.