New trends in sport marketing

Main Article Content

Bolesław Iwan

Abstract
The sponsoring is one of the fastest developing instruments of promotion. The paper discusses the role of sponsoring in sport development in Poland and the main kinds and goals of the sponsoring. The main factors impacting the development of the sponsoring in sport were also listed.

Article Details

How to Cite
Iwan, B. (2010). New trends in sport marketing. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 353–367. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.31
References

Datko M.: Sponsoring sportowy [W:] Marketing sportowy. Możliwości, szanse, korzyści, zagrożenia. Wydawnictwo PRODRUK. Poznań 2003

Garbarski L i inni: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE. Warszawa 2000.

Gazeta Prawna. Nr 236, 2006.

Homilia Jana Pawła II Wielkiego na Jubileuszu Sportowców. Październik 2000.

Klisiński J.: Marketing w biznesie sportowym. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu. Bytom 2008.

Mikołajczyk A.: Sponsoring sportowy w europejskich klubach piłkarskich [W:] Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość. Wyd. GWSH. Gdańsk 2008.

Misiołowski R.: Marketing w sporcie. Wydawnictwo Promotor. Warszawa 2008.

Mruk H.: Marketing sportowy [W:] Marketing sportowy. Możliwości, szanse, korzyści, zagrożenia. Wydawnictwo PRODRUK. Poznań 2003.

Piotrowicz H.: Komunikacja i jej rola w kreowaniu wizerunku organizacji sportowej [W:] Marketing sportowy. Możliwości, szanse, korzyści, zagrożenia. Wyd. PRODRUK. Poznań 2003.

Redwan T.: Przygotowanie i realizacja programu sponsorskiego [W:] Marketing sportowy. Możliwości, szanse, korzyści, zagrożenia. PRODRUK. Poznań 2003.

Sporek T.: Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Dylematy i wyzwania. Wydawnictwo Difin. Warszawa 2007.

Sznajder A.: Marketing sportu. PWE. Warszawa 2008.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles