Efficiency of marketing activities

Main Article Content

Karolina Zięba

Abstract
In the paper there have been analyzed the methods for assessing the efficiency of marketing activities, including main problems related with them. There have been pointed out the differences between the effectiveness and efficiency of marketing. It has been also presented the examples from the Polish market indicating the popularity of various measures by companies and the mistakes in the process of measuring the effects of marketing activities.

Article Details

How to Cite
Zięba, K. (2010). Efficiency of marketing activities. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 278–287. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.24
References

Deshmukh A., Karandikar A., The net promoter movement, "Brand Strategy", 2007, nr 4.

Encyklopedia zarządzania, www.mfiles.ae.krakow.pl

Frątczak-Rudnicka B., Adamski R., Jak nas widzą na rynku? "Marketing w Praktyce" 1997, nr 3.

Gieruła M., Skąd wiadomo, że reklama zadziała? "Businessman Magazine", 1992, nr 7.

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa 1959.

Łapiński A., Badania mediów dla celów reklamy. W: M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.

Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy. PWE, Warszawa 1996.

Nestorowicz R., Badanie skuteczności i efektywności komunikacji bezpośredniej, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej "Milenium", 2007, nr 1.

Pudełkiewicz E., Problem pomiaru (efektywności i skuteczności) w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Nr 28, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2004.

Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych, Business Press Ltd., Warszawa 1996.

Waglowski W., ROI w public relations, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 9.

www.effie.pl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles