The concept of logistic-marketing management: conditions and stages of development

Main Article Content

Leonid Worobjow

Abstract
The paper presents the overview of development of logistic-marketing concepts under conditions of market globalization, territorial and technological dispersion of production processes and connected with individual preferences; growing diversity of assortment, which contribute to an increase of amount of information transmitted in distribution and promotion channels.

Article Details

How to Cite
Worobjow, L. (2010). The concept of logistic-marketing management: conditions and stages of development. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 243–252. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.21
References

Aniszewska G., Dążąc do globalizacji, "Przegląd Organizacji", 2/2000, s. 42-4.

Blaik P., Efektywność procesów logistycznych w aspekcie strategicznym, [w:] Zarządzanie łańcuchem dostaw, LOGISTICS '98, mat. konferencyjne, t. I, Instytut Logistyki i Magazynowania, Biblioteka Logistyka, Katowice 1998, s. 38.

Drucker P. F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.

Kahn B., McAlister L., Grocery Revolution, the New Focus on the Consumer, Addison Wesley Educational Publishers, New York 1997, s. 17-18.

Kompendium wiedzy o logistyce, pod red. Gołembskiej E., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 1999, s. 156-157.

Nielsen, Category Management, Positioning Your Organization to Win, NTC Business Books, Chicago 1992, s. 16-20.

Pokusa T., Logistyczna obsługa i lojalność klienta jako orientacje rynkowe, WSZiA, Opole 2001, s. 7.

Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa 1995.

Stewart T.A. Welcome to the Revolution, "Fortune", 1993/XII, s. 66-68, 70-72, 76-77.

Stock, J.R.,1997, "Applying theories from other disciplines to logistics", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 27 No. 9/10, pp. 515-539. (Crossref)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles