Reflections around the concept of marketing in agribusiness

Main Article Content

Eugeniusz Pudełkiewicz

Abstract
The aim of this paper is to draw attention to the need to develop new areas of knowledge related to the use of different types and kinds of modern marketing concepts in agribusiness. The need to develop a new field of knowledge known as the marketing in agribusiness are mainly associated with a business nature, specificity and nature of the individual cells of agribusiness. Practical applications of marketing in agribusiness are becoming increasingly important because of the competitiveness, innovation and globalization in the contemporary world.

Article Details

How to Cite
Pudełkiewicz, E. (2011). Reflections around the concept of marketing in agribusiness. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (5(54), 115–130. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2011.5.54.10
References

Adamczyk J., Marketing i zarządzanie w agrobiznesie, Oficyna Wydawnicza Politechniki w Rzeszowie, Rzeszów 1999.

Baker J., Marketing rolniczy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 1993.

Branson R. E., Norvell D. G., Introduction to agricultural marketing, McGraw - Hill Book Company, New York 1983.

Cholewicka - Goździk K. (red.), Marketing produktów rolno - żywnościowych, FAPA, Warszawa 1997.

Domański T., Bryła. P., Marketing produktów żywnościowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Gołębiewski J., Efektywność systemów marketingowych w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.

Gołębiewski J., Marketing produktów rolno - żywnościowych, w: Rynek rolny w ujęciu funkcjonalnym, Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, IERiGŻ - PIB, Warszawa 2007.

Kapusta F., Agrobiznes, Difin, Warszawa 2008.

Kohls R. L., Marketing of agricultural products, Mac Millan, London 1968.

Kohls R. L., Uhl J. N., Marketing of agricultural products, MacMillan Publishing Company, New York 1990.

Kos A., Szwacka-Salmonowicz J., Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997.

Małysz J., Łańcuch żywnościowy, w: Encyklopedia agrobiznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa 1998.

Morawski W., Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa 2001.

Pilarczyk B., Nestorowicz R., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna a Walters Kluwer Business, Warszawa 2010.

Pudełkiewicz E. (2009). Socjoekonomiczna koncepcja rozwoju agrobiznesu. Roczniki Naukowe SERiA, 9(2).

Rhodes V. J., The agricultural marketing system, John Wiley and Sons, New York 1983.

Safin K., Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wyd. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2007.

Sznajder M., Przepióra A., Trębacz A., Marketing produktów rolno-spożywczych, Top Druk s.c., Poznań 1997.

Tomczak F., Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolno - żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, SGH w Warszawie, Warszawa 2004.

Urban R., Marketing produktów spożywczych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Woś A., Agrobiznes. Makroekonomika, t.1, wyd. Key Text, Warszawa 1996.

Woś A. (red.), Agrobiznes. Mikroekonomia (t. 2), Wyd. Key Text, Warszawa 1996.lw

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.