Main Article Content
Article Details
Adamczyk J., Marketing i zarządzanie w agrobiznesie, Oficyna Wydawnicza Politechniki w Rzeszowie, Rzeszów 1999.
Baker J., Marketing rolniczy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 1993.
Branson R. E., Norvell D. G., Introduction to agricultural marketing, McGraw - Hill Book Company, New York 1983.
Cholewicka - Goździk K. (red.), Marketing produktów rolno - żywnościowych, FAPA, Warszawa 1997.
Domański T., Bryła. P., Marketing produktów żywnościowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
Gołębiewski J., Efektywność systemów marketingowych w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.
Gołębiewski J., Marketing produktów rolno - żywnościowych, w: Rynek rolny w ujęciu funkcjonalnym, Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, IERiGŻ - PIB, Warszawa 2007.
Kapusta F., Agrobiznes, Difin, Warszawa 2008.
Kohls R. L., Marketing of agricultural products, Mac Millan, London 1968.
Kohls R. L., Uhl J. N., Marketing of agricultural products, MacMillan Publishing Company, New York 1990.
Kos A., Szwacka-Salmonowicz J., Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997.
Małysz J., Łańcuch żywnościowy, w: Encyklopedia agrobiznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa 1998.
Morawski W., Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa 2001.
Pilarczyk B., Nestorowicz R., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna a Walters Kluwer Business, Warszawa 2010.
Pudełkiewicz E. (2009). Socjoekonomiczna koncepcja rozwoju agrobiznesu. Roczniki Naukowe SERiA, 9(2).
Rhodes V. J., The agricultural marketing system, John Wiley and Sons, New York 1983.
Safin K., Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wyd. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2007.
Sznajder M., Przepióra A., Trębacz A., Marketing produktów rolno-spożywczych, Top Druk s.c., Poznań 1997.
Tomczak F., Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolno - żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, SGH w Warszawie, Warszawa 2004.
Urban R., Marketing produktów spożywczych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
Woś A., Agrobiznes. Makroekonomika, t.1, wyd. Key Text, Warszawa 1996.
Woś A. (red.), Agrobiznes. Mikroekonomia (t. 2), Wyd. Key Text, Warszawa 1996.lw
Downloads
- Eugeniusz Pudełkiewicz, Cooperative forms of economic activity in Poland and in other countries of the European Union , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 2(51) (2009)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.