Distribution of Economic Benefits in Marketing Channels on the Food Market Under Changing Economic Conditions

Main Article Content

Jarosław Gołębiewski

Abstract
This paper presents the adaptation of enterprises operating in the food marketing channels to changing macroeconomic conditions. Based on the statistical data showing the results of economic entities operating in the food market the analysis of changes in sales and value added. Also carried out a detailed analysis of changes in the structure of income earned in the food distribution channels.

Article Details

How to Cite
Gołębiewski, J. (2012). Distribution of Economic Benefits in Marketing Channels on the Food Market Under Changing Economic Conditions. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (8(57), 149–158. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2012.8.57.30
References

Bednarski L., Analiza finansowa w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2007.

Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 1996.

Drożdż J., Analiza ekonomiczno-finansowa wybranych branż przemysłu spożywczego w latach 2002-2009, seria Studia i Monografie, nr 151, IERiGŻ-PIB, Warszawa 2011.

FAO Food Price Index, http://www.fao.org/worldfoodsituation/wfs-home/foodpricesindex/en/

Gołębiewski J., Efektywność systemów marketingowych w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.

Mroczek R., Urban R., Wartość produkcji sprzedanej i wartość dodana przemysłu spożywczego /w:/ Procesy dostosowawcze polskiego przemysłu spożywczego do zmieniającego się otoczenia rynkowego (1), nr 4/2011, IERiGŻ-PIB, Warszawa 2011.

Roczne wskaźniki makroekonomiczne, http://www.stat.gov.pl/gus/wskazniki_makroekon_PLK_HTML.htm

Stern L. W., El-Ansary A. I., Coughlan A. T., Kanały marketingowe, PWN 2002.

lw

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.