The impact of social advertising and the system of its audience

Main Article Content

Agata Matuszewska


Keywords : social advertising, system of values, the concept of Rokeach
Abstract
Nowadays advertising is almost integral part of our reality. Various forms of advertising and numerous researches about their effectiveness attest of growing interest in this method of communication between people. Also social actions have an important place among the promoted products and behaviours. Interestingly, social advertising is subjected to similar rules as commercial advertising, and that is why their creators also draw attention to the effectiveness of individual components. One of them may be evoking certain emotions in the recipient by advertising. Besides the ad features, an important factor to evaluate the advertising may be the recipient characteristics, including his system of values. According to literature, the values we may have a significant impact on our behaviour. This article is about the combination of these two aspects - individuals values and the assessment of their social advertising.

Article Details

How to Cite
Matuszewska, A. (2013). The impact of social advertising and the system of its audience. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 318–327. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.27
References

Benedikt A.: Reklama jako proces komunikacji. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2004

Doliński D.: Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010

Domurat A.: Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych. Wartości jako cele działań i wyborów. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009 (Crossref)

Kall J.: Reklama. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000

Maison D., Maliszewski N.: Co to jest reklama społeczna. W: Maison D., Wasilewski P. (red.). Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Wydawnictwo Agencja Wasilewski, Warszawa 2002, s. 9-41

Patrzałek W., Perchla-Włosik A.: System wartości społeczeństwa konsumpcyjnego. W: Dziewięcka-Bokun L., Kędzior J. (red.), Wartości społeczne w służbie publicznej. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009

Rokeach M.J.: The nature of human values, The Free Press, New York 1973

Walotek-Ściańska K.: W świecie reklamy i reklamożerców, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała 2010

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles