IMPACT OF THE LEVEL AND QUALITY OF EMPLOYEES' KNOWLEDGE ON HUMAN CAPITAL MANAGEMENT IN A SERVICE ORGANIZATION ON A SELECTED EXAMPLE

Main Article Content

Jacek Dziwulski


Keywords : knowledge worker, human capital management, service organization.
Abstract
The article presents selected concepts of defining and structuring knowledge. The components of human capital most important for the area of knowledge management have been identified. The most important elements of managing organizations in the future were indicated, with particular emphasis on intangible assets.

Article Details

How to Cite
Dziwulski, J. (2018). IMPACT OF THE LEVEL AND QUALITY OF EMPLOYEES’ KNOWLEDGE ON HUMAN CAPITAL MANAGEMENT IN A SERVICE ORGANIZATION ON A SELECTED EXAMPLE. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (19(68), 7–18. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.19.68.1
References

Brdulak J.J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.

Drucker P, Społeczeństwo prokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.

Forlicz S., Informacja w biznesie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

Galata S., Strategiczne zarządzanie organizacjami. Wiedza, intuicja, strategie, etyka, Difin, Warszawa 2004.

Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.

Harasim W., Dziwulski J., Zarządzanie twórcze, Wyższa Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu, Warszawa 2015.

Jashapara A., Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, PWE, Warszawa 2006.

Kłak M., Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa, Kielce 2010.

Mikuła B., Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.

Perechuda K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.

Stec A., Wybrane elementy zarządzania kapitałem ludzkim na przykładzie Tesco, praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Jacka Dziwulskiego, Politechnika Lubelska, Wydział Zarzadzania, Lublin 2017.

Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2003.

Żabiński L., Marketing: koncepcje, badania, zarządzanie, Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2002.

Żemigała M., Jakość w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, Placet, Warszawa 2008.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.