Main Article Content
Article Details
Achleitner A.K., Kaserer C., Kauf T., Günther N., Ampenberger M., Börsennotierte Familienunternehmen in Deutschland, Stiftung Familienunternehmen, Monachium 2010.
Achleitner A.K., Kaserer C., Günther N., Volk S., Die Kapitalmarktfähigkeit von Familienunternehmen, Unternehmensfinanzierung über Schuldschein, Anleihe und Börsengang, Stiftung Familienunternehmen, Monachium 2011. (Crossref)
Berthold F., Familienunternehmen in Spannungsfeld zwischen Wachstum und Finanzierung, Wittener Institut für Familienunternehmen, EUL Verlag 2010.
Blättchen W., Nespethal U., Kapitalmarktfinanzierung und Familienunternehmen, FuS nr 5/2015.
Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, Przegląd Organizacji 2011 nr 3. (Crossref)
Die Volkswirtchaftliche Bedeutung der Familienunternehmen, Stiftung Familienunternehmen, Monachium 2017.
Feldbauer-Durstmüller B. Pernsteiner H., Rohatschek R., Tumpel M., Familienunternehmen, Linde Verlag, Wiedeń 2008.
Gallo M.A., Vilaseca A. Finance in family business, Family Business Review, tom 9, Wiley Online Library 1996. (Crossref)
Gallo M.A., Tapies J., Cappuyns K., Comparison of family and nonfamily business: Financial logic and personal preferences, Family Business Review, nr 17(4) 2004. (Crossref)
Gottschalk S., Niefert M., Licht G., Wagner S.C., Hauer A., Keese D., Woyewode M., Die volkswirtschaftliche Bedeutung der Familienunternehmen, Stiftung Familienunternehmen, Monachium 2014.
Klein, S., Familienunternehmen. Teoretische und empirische Grundlagen, Josef Eul Verlag, Lohmar-Köln 2010.
Małyszek, E. Problem różnorodności definicji i typologii firm rodzinnych - konsekwencje i podejścia do jego rozwiązania, [w:] Sułkowski Ł. (red.), Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Kierunki i strategie rozwoju. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIII, Zeszyt 7. Łódź 2012.
Marjański A., Sukcesja jako wyróżnik przedsiębiorstwa rodzinnego, [w:] Sułkowski Ł. (red.), Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Kierunki i strategie rozwoju. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIII, Zeszyt 7. Łódź 2012.
Niemczyk J., Koliński P., WIG Rodzinny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, [w:] Sułkowski Ł., (red.), Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju. Współczesne aspekty zarządzania, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XII, Zeszyt 6, Łódź 2011.
Niedbała E. Firmy rodzinne - obiekt badawczy, MBA 2002 nr 5.
Pernsteiner H., Węcławski J. (red.), Finansowanie i corporate governance w przedsiębiorstwach rodzinnych, C.H. Beck, Warszawa 2016.
Rau S., Bartels P. , IPO-Underpricing in Familienunternehmen, PricewaterhouseCoopers A.G., 2013 www.pwc.de/familienunternehmen.
Safin K., Przedsiębiorstwo rodzinne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej IM. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
Smus T.R. Strategie finansowe firm rodzinnych, [w:] Sułkowski Ł., (red.), Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju. Współczesne aspekty zarządzania, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XII, Zeszyt 6, Łódź 2011.
Stradomski M. , Finansowanie obce firm rodzinnych na rynku niedoskonałym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
Więcek-Janka E., Lewandowska A., Model pięciu poziomów definiowania firm rodzinnych[w:] Sułkowski Ł., Marjański A. (red.), Firmy rodzinne - rozwój teorii i praktyki zarządzania, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XVIII, Zeszyt 6, część II, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź-Warszawa 2017.
Winnicka-Popczyk A., Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. (Crossref)
Downloads
- Ryszard Kata, Justyna Chmiel, THE DEVELOPMENT OF THE BANKING SECTOR IN THE COUNTRIES OF CENTRAL AND EASTERN EUROPE , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 21(70) (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.