TRENDS IN Y GENERATION’S BEHAVIOUR ON THE FOOD MARKET

Main Article Content



Keywords : pokolenie Y, generation Y, zachowania konsumentów, consumer behaviour, rynek żywności, food market, trendy, trends
Abstract
Celem artykułu jest identyfikacja zachowań pokolenia Y na rynku żywności kontekście dominujących trendów konsumenckich. Realizacji celu artykułu posłużyły studia literaturowe, informacje pochodzące z czasopism branżowych oraz badania bezpośrednie przeprowadzone przez autorów artykułu. Rozpoznania trendów konsumenckich dokonano na podstawie wtórnych źródeł informacji, wykorzystując również raport Top 10 Global Consumer Trends 2019 Euromonitor International. Raport stał się także inspiracją do podjęcia badań bezpośrednich, które zostały zrealizowane techniką ankiety audytoryjnej wśród przedstawicieli pokolenia Y. Wyniki przeprowadzonych badań i analiz wskazują, że pokolenie Y określane jako „mniam” to niezwykle ważny podmiot na rynku żywności – duży liczebnie, młody, innowacyjny, aktywny, szybki, wymagający, wyjątkowy oraz bardzo ważny dla podmiotów podaży na rynku żywności. To zachowania tej grupy konsumentów wyznaczają współczesne trendy na rynku i konieczność podejmowania działań zgodnych z tymi trendami w zakresie oferty, jej dostępności, a także różnorodności oraz ceny.

Article Details

How to Cite
Barbara, & Mirosława. (2019). TRENDS IN Y GENERATION’S BEHAVIOUR ON THE FOOD MARKET. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (22(71), 106–119. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.22.71.29
References

Angus A., Westbrook G., Top 10 Global Consumer Trends 2019. Euromonitor International, 2019

Baran M., Kłos M., Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami, Marketing i Rynek 5/2014

Bartlett M., Analyst: understanding what shapes generation can help the.... Credit Union Journal, No. 8(21)/2004

Bywalec Cz., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, C.H.Beck, Warszawa 2010,s.195

Dalton P., Managing the generation. ABA Washington News, No. 11(19)/2003

Gołąb-Andrzejak E., Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej, Handel Wewnętrzny 2016/2

Kisiel P., Millenialsi - nowy uczestnik życia społecznego, Studia Socialia Cracoviensia 8 nr 1/2016 (Crossref)

Kucharska B., Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2014

Kucharska B., Food in retailers' commercial offer - possibilities of building relationships with consumers, Olsztyn Economic Journal, nr 14/2019 (Crossref)

Miller R.K., Washington K., Consumer Behavior 2011: Millennial Consumers, Richard K. Miller and Associates (RKMA), Loganville 2011

Polski rynek handlu spożywczego w 2010-2020 roku. Roland Berger Report, 2016

Rich M., Millennial students and technology choices for information searching. The Electronic Journal of Business Research Methods, No. 6(1)/2008.

Sowa I., Nowe trendy w zachowaniach młodych konsumentów wyzwaniem dla współczesnego handlu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 777. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 32/2013

[www1] https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/pokolenie;3959194.html

[www2]https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pokolenia-w-pracy-pokolenie-y

[www3] http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/glodny-jak-millenials-czyli-jakpokolenie- y-kupuje-zywnosc,145251.html;

[www4] http://www.odzywianie.info.pl/przydatne-informacje/artykuly/art,jak-odzywia-siepokolenie- millenialsow.html;

[www5] http://www.national-geographic.pl/ludzie/obsesja-jedzenia-kim-sa-ludzie-z-pokoleniamniam

[www6] http://www.poradnikhandlowca.com.pl/aktualnosci-gospodarka/kpmg-milenialsi-szansaczy- zagrozenie-dla-handlu-lokalnego;

[www7] https://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1729078,Millenialsi-lubia-nowosciprodukty- regionalne-i-rzemieslnicze-oraz-polskie.html

[www8] http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/pokolenie-y-to-bardzo-swiadomikonsumenci, 137873.html

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.