Main Article Content
Article Details
Altkorn J. Podstawy marketingu. Wyd. III, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
Botha F: Understanding Food Consumer Dynamics in the Free State Province. University of the Free State, Bloemfontein, [working paper] 2007.
Churchil G. A. (2002): Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. PWN, Warszawa.
Commission on Restitution on Land Rights (26 May 2003): Land Restitution in South Africa Our Achievements and Challenges. Pretoria.
Constitution of Republic of South Africa, Chapter 2: Bill of Rights, Section 25: "Property".
Czubała A: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa 2001.
Czternasty W., Czyżewski BStruktury kierowania agrobiznesem w Polsce. Teoria, analiza i tendencje. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2007.
De Vos A. S. [editor]: Research at Grass Roots: For the Social Sciences and Human Service Professions. Van Schaik Publishers, South Africa 2002.
Duliniec E. Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa 1999.
Gołębiewski J. [red. nauk.]: Systemy marketingowe produktów roślinnych - aspekty organizacyjne i instytucjonalne. Wyd. SGGW, Warszawa 2007.
Gołębiewski J. [red. nauk.]: Perspektywy rozwoju systemów marketingowych produktów roślinnych. Wyd. SGGW, Warszawa 2007.
Guzewicz W., Kagan A., Zdzieborska M.: Procesy dostosowawcze w wielkoobszarowych gospodarstwach popegeerowskich (lata 2002-2005). IERiGŻ-PIB, Warszawa 2006.
Hermaniuk T.: Podstawy badań marketingowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.
Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa 2005.
Kaplinsky R: Spreading the gains from globalisation: What can be learned from value chain analysis?, Journal of Development Studies, Vol. 37, No. 2/2000 (Crossref)
Karwat-Woźniak B., Chmieliński P: Gospodarstwa wysokotowarowe w strukturze społecznoekonomicznej rolnictwa chłopskiego w rok po akcesji do Unii Europejskiej. IERiGŻ-PIB, Warszawa 2006.
Kauf S: Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004.
Kędzior Z: Marketing. Metody i techniki. Wyd. Triada, Dąbrowa Górnicza 2002.
Kirsten J ., Sartorius K. (working paper : 2002-13): Linking agribusiness and small-scale farmers in developing countries: Is there a new role for contract farming? University of Pretoria, Pretoria. (Crossref)
Kotler P: Marketing. Dom Wydawniczy Rebis Sp. z o.o., Poznań 2005.
Kotler P: Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebether i Ska, Warszawa 1994.
Kotler P: Marketing Management. Englewood Cliffs, New York 1998.
Marketing Of Agricultural Products Act, No. 1597. 2 October 1996, President's Office.
Mazur J., Sznajder A: Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 1998.
Minister For Agriculture And Land Affairs, Marketing Of Agricultural Products Amendment Bill, 2001.
Ntsebeza L., Hall R: The Land Question in South Africa. The Challenge of Transformation and Redistribution. HSRC Press, Cape Town 2007.
Ostoj J: Badania marketingowe w diagnozie wsparcia rozwoju regionów. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2003.
Porter M. E: Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985.
Reardon T. A., Berdegué J. A. i in. (wrzesień 2004): Supermarkets and Rural Livelihoods: A Research Method. Michigan State University, Michigan.
Statistics South Africa (2005): Census of commercial agriculture 2002: Financial and production statistics. Statistics South Africa, Pretoria.
Stoner J. A. F., Freeman R. E., Gilbert-Jr. D. R: Kierowanie. PWE, Warszawa 1998.
Williams G. (March 1996): Setting the Agenda: A Critique of the World Bank's Rural Restructuring Programme for South Africa. Journal of Southern African Studies, Volume 22, Number 1. (Crossref)
http://www.theadvocates.org/freeman/8906vorh.html
http://www.foodfirst.org/bookstore/pdf/promisedland/3.pdf
http://land.pwv.gov.za/land_reform/restitution.htm
http://www.nda.agric.za/publications
Downloads
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.