Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta

Main Article Content

Monika Boguszewicz-Kreft

Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono marketingową koncepcję doświadczenia jako sposób na wyróżnienie oferty przedsiębiorstwa na nasyconym rynku. Zgodnie z tą koncepcją: 1. Doświadczenie jest pochodną wszystkich kontaktów klienta z organizacją. 2. Na doświadczenie składają się działania przedsiębiorstwa (jak również ich zaniechanie), oddziałujące na zmysły, emocje i intelekt klientów i wynikająca z nich percepcja. 3. Doświadczenie kształtowane jest w wyniku konfrontacji wymienionych elementów z oczekiwaniami klientów. 4. Szczególnie cenne dla przedsiębiorstwa jest stworzenie takiego doświadczenia, które zapadnie w pamięci klienta

Article Details

Jak cytować
Boguszewicz-Kreft, M. (2010). Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 79–91. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.7
Bibliografia

American Customer Satisfaction Index - ACSI - http://www.theacsi.org/index.php (data dostępu 23.10.2008).

Arnould E.J., Price L.L.: River Magic: Extraordinary Experience and the Extended Service Encounter, "Journal of Consumer Research", June 1993, Vol. 20, Issue 1. (Crossref)

Baron S., Harris K.: Services Marketing. Text and Cases, Palgrave, Great Britain 2003.

Berry L.L., Bendapudi N.: Clueing In Customers, "Harvard Business Review", 2003, February.

Berry L.L., Carbone L.P., Haeckel S.H.: Managing the Total Customer Experience, "Sloan Management Review", Spring 2002, Vol. 43 Issue 3.

Bilton C.: Management and Creativity: From Creative Industries to Creative Management, Wiley-Blackwell Publishing, 2007.

Carbone L. P.: Clued In. How To Keep Customers Coming Back Again and Again, FT Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, 2004.

Carbone L.P., Haeckel S.H.: Engineering Customer Experiences, "Marketing Management", Winter 1994, Vol. 3, No. 3.

Carpenter G.S.: Zmienianie zasad gry marketingowej, "Puls Biznesu" z 1.09.1999r., dodatek "Marketing doskonały".

Chase R.B., Dasu S.: Dużo lepsza obsługa klienta wciąż jest możliwa! Jak dzięki zasadom psychologii behawioralnej, "Harward Business Review Polska", lipiec 2003.

Doliński D.: Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Experience Marketing, "Bulletpoint", November/December 2001.

Frow P., Payne A.: Towards the 'perfect' customer experience, "Journal of Brand Management", 2007, Vol. 15, no. 2. (Crossref)

Gamble P.R., Tapp A., Marsella A., Stone M.: Marketing Revolution: The Radical New Approach to Transforming the Business, the Brand, and the Bottom Line, Kogan Page Publishers, London - Philadelphia 2007.

Haeckel S.H., Carbone L.P., Berry L.L.: How to Lead the Customer Experience, "Marketing Management", January/February 2003, Vol. 12, Issue 1.

Hauser E.: Are you experienced?, "Promo", June 2005.

LaSalle D., Britton T.A.: Priceless. Turning ordinary products into extraordinary experience, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts, 2003.

Lubelska K.: Gra na nosie, "Polityka" nr 1, 6.01.2007.

MacMillan I.C., McGrath R.G.: Discover Your Products' Hidden Potential, "Harvard Business Review" May-June 1996, Vol. 74, Issue 3.

Marconi J.: Creating the Marketing Experience. New Strategies for Building Relationships with Your Target Market, Thomson, Mason 2005.

Meyer Ch., Schwager A.: Poznaj doświadczenia swoich klientów, "Harvard Business Review Polska" Kwiecień 2007.

Mosley R.W.: Customer experience, organizational culture and the employer brand, "Brand Management", Vol. 15, No. 2, November 2007. (Crossref)

Obłój K.: Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.

Pilarczyk B.: Komunikacja masowa, w: H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.

Pine B. J., Gilmore J. H.: The experience economy: work is theatre and every business a stage, Harvard Business School Press, Boston 1999.

Schmitt B.H.: Experiential Marketing, The Free Press, New York 1999.

Shaw C., Ivens J.: Building Great Customer Experiences, Palgrave MacMillan, Basingstoke 2005.

Smith S., Wheeler J.: Managing the customer experience, FT Prentice Hall, Pearson Education, London 2002.

Westerbrook R.A.: Product/Consumption-Based Affective Responses and Postpurchase Processes, "Journal of Marketing Research" August 1987, Vol. 24, Issue 3. (Crossref)

Zaltman G.: How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market, Harvard Business School Press, Boston 2003.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty