Podmioty sektora turystyki uzdrowiskowej a marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki – problem czy wkład do rozwiązania problemu

Main Article Content

Joanna Sienkiewicz

Abstrakt
Artykuł poświęcono analizie marketingowej strategii turystyki Polski do 2015 roku, w odniesieniu do sektora turystyki uzdrowiskowej. Punktem wyjścia porównań zamierzeń Centrum stały się: stanowisko Unii Europejskiej w dziedzinie nowej polityki turystycznej, postulaty środowiska związanego z lecznictwem uzdrowiskowym, regionalna strategia rozwoju turystyki Województwa Zachodniopomorskiego. Bazując na koncepcjach strategii marketingowej wykazano dychotomię między oceną centrum perspektyw rozwoju turystyki zdrowotnej w Polsce a dążeniami przedsiębiorstw i ich najbliższego otoczenia – regionów, wyrażającej się w tym, iż ocenianą przez Autorów marketingowej strategii turystyka zdrowotna jako nie mająca perspektyw rozwojowych jest uznawana przez regiony za produkt strategiczny i markowy, rokujący szanse stabilnego rozwoju. Rozważania uszczegółowiono pokazując na przykładzie Uzdrowiska Kołobrzeg S.A. instrumenty oddziaływania marketingowego na aktualnego i potencjalnego klienta, których celem jest sprzedaż nowych produktów oraz zróżnicowanie przychodów – zabiegi o pozyskanie klienta komercyjnego

Article Details

Jak cytować
Sienkiewicz, J. (2010). Podmioty sektora turystyki uzdrowiskowej a marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki – problem czy wkład do rozwiązania problemu. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 329–340. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.29
Bibliografia

Chomsky N., Profit over People. Neoliberalism and Global Order, New York 1999.

KOM(2006) 134 wersja ostateczna, Bruksela 17.03. 2006. (Crossref)

Kwartalnik Informacyjny Stowarzyszenia Unii Uzdrowisk Polskich nr 2 listopad 2006.

Łach K,, Rutkowska J., Raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek nadzorowanych przez Ministra Skarbu Państwa z co najmniej 25% udziałem Skarbu Państwa w kapitale zakładowym w 2006 roku, Warszawa 2008 r.

Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015, POT, Warszawa październik 2008.

Materiały Uzdrowiska Kołobrzeg S.A.

Ponikowska I., Lecznictwo uzdrowiskowe polską marką wśród krajów Unii, referat na XVII Kongres Uzdrowisk Polskich, Kudowa Zdrój 28-31 maja 2008.

Polsko-Niemiecki Barometr Turystyczny, Dwif Consulting GmbH Berlin, Neuhardenberg 23.10.2006.

Strategia rozwoju turystyki w Województwie Zachodniopomorskim do 2015 roku, PART, Warszawa - Szczecin - Koszalin 2005/2006, aktualizacja grudzień 2008.

World Travel & Tourism Council , www.wttc.org.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty