Refleksje wokół koncepcji marketingu w agrobiznesie

Main Article Content

Eugeniusz Pudełkiewicz

Abstrakt
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na potrzebę rozwijania nowej dziedziny wiedzy, związanej z wykorzystaniem różnych typów i rodzajów współczesnych koncepcji marketingowych w agrobiznesie. Potrzeba rozwijania nowej dziedziny określanej jako marketing w agrobiznesie wiąże się przede wszystkim z biznesową naturą, specyfiką i charakterem poszczególnych ogniw agrobiznesu. Praktyczne zastosowania marketingu w agrobiznesie mają coraz większe znaczenie ze względu na konkurencyjność, innowacyjność i procesy globalizacji we współczesnym świecie

Article Details

Jak cytować
Pudełkiewicz, E. (2011). Refleksje wokół koncepcji marketingu w agrobiznesie. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (5(54), 115–130. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2011.5.54.10
Bibliografia

Adamczyk J., Marketing i zarządzanie w agrobiznesie, Oficyna Wydawnicza Politechniki w Rzeszowie, Rzeszów 1999.

Baker J., Marketing rolniczy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań 1993.

Branson R. E., Norvell D. G., Introduction to agricultural marketing, McGraw - Hill Book Company, New York 1983.

Cholewicka - Goździk K. (red.), Marketing produktów rolno - żywnościowych, FAPA, Warszawa 1997.

Domański T., Bryła. P., Marketing produktów żywnościowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Gołębiewski J., Efektywność systemów marketingowych w gospodarce żywnościowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.

Gołębiewski J., Marketing produktów rolno - żywnościowych, w: Rynek rolny w ujęciu funkcjonalnym, Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, IERiGŻ - PIB, Warszawa 2007.

Kapusta F., Agrobiznes, Difin, Warszawa 2008.

Kohls R. L., Marketing of agricultural products, Mac Millan, London 1968.

Kohls R. L., Uhl J. N., Marketing of agricultural products, MacMillan Publishing Company, New York 1990.

Kos A., Szwacka-Salmonowicz J., Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa 1997.

Małysz J., Łańcuch żywnościowy, w: Encyklopedia agrobiznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa 1998.

Morawski W., Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa 2001.

Pilarczyk B., Nestorowicz R., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna a Walters Kluwer Business, Warszawa 2010.

Pudełkiewicz E. (2009). Socjoekonomiczna koncepcja rozwoju agrobiznesu. Roczniki Naukowe SERiA, 9(2).

Rhodes V. J., The agricultural marketing system, John Wiley and Sons, New York 1983.

Safin K., Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wyd. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2007.

Sznajder M., Przepióra A., Trębacz A., Marketing produktów rolno-spożywczych, Top Druk s.c., Poznań 1997.

Tomczak F., Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolno - żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, SGH w Warszawie, Warszawa 2004.

Urban R., Marketing produktów spożywczych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Woś A., Agrobiznes. Makroekonomika, t.1, wyd. Key Text, Warszawa 1996.

Woś A. (red.), Agrobiznes. Mikroekonomia (t. 2), Wyd. Key Text, Warszawa 1996.lw

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.