Analysis of produce offered by agritourist farms in Poland

Main Article Content

Jacek Chotkowski
Małgorzata Czerwińska-Jaśkiewicz


Keywords : usługi agroturystyczne, oferta produktowa, zróżnicowanie regionalne w Polsce
Abstract
Celem artykułu jest prezentacja oferty gospodarstw agroturystycznych działających w Polsce. Autorzy udowodnili, że oferta ta jest wysoce zróżnicowana regionalnie. Przeprowadzona w artykule analiza pokazała także, że gospodarze prowadzący działalność dla turystów w Polsce zaczynają rozumieć prawa rynku. Ich oferta, choć standardowa w niektórych obszarach produktu rzeczywistego, w sferze poszerzonej wykazuje tendencję rozwojową. Gospodarze dążą do uatrakcyjniania turystom pobytu na wsi oferując np. wypożyczanie sprzętów na miejscu, proponując naukę jazdy konnej czy zwiedzanie okolicy. Co więcej, zauważa się wśród nich tendencję do wykorzystywania w ofercie walorów kulturowych regionu (np. potrawy regionalne). Niniejszy artykuł powstał na podstawie analiz prowadzonych z wykorzystaniem m.in. danych zawartych w katalogu pn. Polska-Atlas Turystyki Wiejskiej 2010/2011. Wieś Polska Zaprasza Wydawnictwa Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” i portalu www.agroturystyka.pl.

Article Details

How to Cite
Chotkowski, J., & Czerwińska-Jaśkiewicz, M. (2013). Analysis of produce offered by agritourist farms in Poland. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 88–98. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.7
References

Curtis M. H., Marketing Techniques for the Tourism Industry Travel World, 1968

Czerwińska-Jaśkiewicz M., Marketing w agroturystyce. Ujęcie segmentacyjne, Wyd. Difin, Warszawa 2013

Drzewiecki M., Agroturystyka. Założenia - uwarunkowania - działania., Instytut Wydawniczy Świadectwo, Bydgoszcz 1995

Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2002

Gałecki R., Gołębski G., Ekonomika turystyki, Zeszyt 282, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1980

Guzik Cz., Turystyka wiejska na Podhalu (na przykładzie Białki i Bukowiny Tatrzańskiej), w: Turystyka czynnikiem integracji międzynarodowej, pod. red. J. Bilińskiego, D. Sawaryn, Wyd. WSIiZ w Rzeszowie, Rzeszów 2003

Jachimowicz E., Krzyżanowska K., Pozarolnicze funkcje gospodarstwa rolniczego na przykładzie działalności agroturystycznej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2004

Kotler Ph., Armstrong G., Principles of Marketing, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1989

Kurtyka I., Produkty turystyki wiejskiej w górach Stołowych, SERiA, tom VII, z. 4, SGGW, Warszawa, 2005

Kurtyka I., Szanse i bariery rozwoju turystyki wiejskiej w Sudetach, w: Ekonomiczne i społeczne aspekty rozwoju turystyki wiejskiej, pod red. naukową I. Sikorskiej - Wolak, Wyd. SGGW, Warszawa 2008

Kutkowska B., Podstawy rozwoju turystyki ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki na Dolnym Śląsku, Wyd. AR we Wrocławiu, nr 455, Monografia nr XXXI, Wrocław 2003

Levitt T., Exploit the Product Life Cycle, Harvard Business Review, Vol. 43, Nov.-Dec. 1965

Levitt T., Marketing success through differentiation-of anything, Harvard Business Review, Jan.-Feb. 1980

Majewski J., Wiejskość jako rdzeń produktu turystycznego-użyteczność podejść geograficznego i ekonomicznego, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, Wyd. SGGW, Warszawa 2010

Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996

Polska-Atlas Turystyki Wiejskiej 2010/2011. Wieś Polska Zaprasza, Wydawnictwo Polska Federacja Turystyki Wiejskiej GG, Warszawa 2010

Tatara J., Sawicki B., Czerniec W., Rozwój produktu agroturystycznego na przykładzie trzech gospodarstw agroturystycznych z województwa lubelskiego (studium przypadku), Zeszyty AR w Krakowie nr 402, z. 90, Kraków 2003

wrotamalopolski.pl

www.agroturystyka.pl

www.kaszuby.info.pl

www.turystyka.dolnyslask.pl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles