Badanie społeczności jako wyzwanie współczesnych badań marketingowych

Main Article Content

Joanna Płuciennik


Słowa kluczowe : badania marketingowe, media społecznościowe, analiza sieci, monitoring mediów społecznościowych
Abstrakt
Możliwości, jakie daje sieć Web 2.0 ujawniają się w coraz powszechniejszym wykorzystaniu społeczności. Przejawia się to tak przeniesieniem części aktywności konsumentów do tych mediów, jaki i pojawieniem się w nich podmiotów komercyjnych. Spowodowało to konieczność wypracowania narzędzi, które byłyby w stanie analizować działania podejmowane w sieciach społecznościowych. Wśród nich najpopularniejszym staje się monitoring.

Article Details

Jak cytować
Płuciennik, J. (2013). Badanie społeczności jako wyzwanie współczesnych badań marketingowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 373–382. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.32
Bibliografia

J. Van Den Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, Warszawa 2012.

D. Berkowitz, 100 Ways to Measure Social Media, http://www.slideshare.net/davidberkowitz/100-ways-to-measure-social-media-promotionmarketing-association-2010?from=ss_embed.

M. Czaplicka, Jak mierzyć Social Media, http://socjomania.pl/jak-mierzyc-social-media/

W. Gogołek, Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010.

A. Kohut, Social Networking Popular Across Globe, http://www.scribd.com/fullscreen/116542187?access_key=key-1kuery5rw7la60vxm2ac

J. Owyang, J. Lovett, Social Marketing Analytics, A New Framework for Measuring Results in Social Media, http://www.slideshare.net/jeremiah_owyang/altimeter-report-socialmarketing-analytics?from=embed

Ł. Partyka, Nie ujawniasz orientacji seksualnej i poglądów w sieci? Ujawniasz, http://m.next.gazeta.pl/next/1,124027,13542033,Nie_ujawniasz_orientacji_seksualnej_i_pogladow_w_sieci_.html

A. Podlaski, Marketing Społecznościowy, Helion, Gliwice 2010.

M. Sadowski, Rewolucja Social Media, Helion, Gliwice 2013.

C. Shih, Era Facebooka, Helion, Gliwice 2012.

Biznes społecznościowy - nowa era w komunikacji biznesowej, Deloitte, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf

Facebook Ads-najważniejsze informacje, home.pl, http://home.pl/files/poradnik_facebook_ads.pdf

Fanpage Trends, Sotrender, Luty 2013, http://www.sotrender.com/uploads/pdf/trends/5be19d87255261de7db0f5436c4a75b38ce462 ca.pdf

How Digital Influences How We Shop Around the World, Nielsen, http://es.nielsen.com/site/documents/NielsenGlobalDigitalShoppingReportAugust2012.pdf

Najbardziej opiniotwórcze... social media w Polsce, IMM, http://www.instytut.com.pl/IMM/o_firmie/raport_cytaty_social_media_06.2012.pdf

Polskie firmy w mediach społecznościowych, Deloitte, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf

Polskie marki na Facebooku, (w:) "Social Media 2012", Interstandard, http://www.internetstandard.pl/socialmedia2012

Robot internetowy, http://pl.wikipedia.org/wiki/Robot_internetowy

The 1000 most-visited sites on the web, http://www.google.com/adplanner/static/top1000/#

The Value Of A Facebook Fan: An Empirical Review, Syncapse, http://www.syncapse.com/value-of-a-facebook-fan-an-empirical-review/

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2013, https://www.gemius.pl/pl/aktualnosci/2013-03-05/01

http://youarewhatyoulike.com/

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.