Implementacja instrumentów marketingu internetowego na polskim rynku piwa

Main Article Content

Patrycja Andrzejewska
Krzysztof Firlej


Słowa kluczowe : Instrumenty marketingu internetowego – marketing w sieci – branża browarnicza – polski rynek piwa
Abstrakt
Rozwój rynku reklamy, jako jednego z pięciu głównych narzędzi informacyjnych dla społeczeństwa oraz rosnący udział wydatków na marketing internetowy wskazały potrzebę przyjrzenia się tej problematyce. Na przełomie wieków zaobserwowano znaczący rozwój narzędzi marketingu w sieci oraz wzrost możliwości ich wykorzystania przez polskie marki. Znamiennym przykładem jest sytuacja, która ma miejsce w branży browarniczej i gdzie nakłady na reklamę są wyjątkowo wysokie. Jako główny cel badawczy wskazano opracowanie analizy stopnia wykorzystania instrumentów marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa branży browarniczej i rynku piwa. Metodą badawczą była analiza porównawcza wybranych narzędzi marketingu internetowego przez trzy spółki, które odgrywają najważniejszą rolę na rynku – Kompanię Piwowarską S.A w Poznaniu, Grupę Żywiec S.A. w Żywcu i Carlsberg Polska Sp. z o.o. w Warszawie. W przeprowadzonej analizie zbadano trzy instrumenty marketingu występujące w Internecie: strony internetowe, profile w serwisie społecznościowym Facebook oraz kanały w serwisie video Youtube. Wybrane narzędzia poddane zostały ocenie przy pomocy niezbędnych kryteriów, umożliwiających dokonanie porównania. Wynikiem przeprowadzonych badań było określenie aktualnej sytuacji branży browarniczej na podstawie wniosków wynikających z przeprowadzonego badania.

Article Details

Jak cytować
Andrzejewska, P., & Firlej, K. (2013). Implementacja instrumentów marketingu internetowego na polskim rynku piwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 21–31. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.59
Bibliografia

Bickerton P., Bickerton M., Pardesi U.: Marketing w internecie. Jak najlepiej wykorzystywać sieć w sprzedaży produktów i usług? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2006

Drucker P.F: Zarządzanie XXI wieku - wyzwania. Klasyka Biznesu. MT Biznes Sp. z o.o., 1999

Frąckiewicz E.: Marketing internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006

Gołaś Z., Ścibek M.: Analiza tendencji zmian na polskim rynku piwa, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Journal of Agrobusiness and Rural Development, 1(15) 2010

Guziur P.: Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm. Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2001

Kaplan A. M., Haenlein M.: Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons 53 (1), 2010 (Crossref)

Kaznowski D.: Nowy marketing. Wydawnictwo VFP Communications, Warszawa, 2008.

Konieczny S.: Browary Żywiec SA, Nasz Rynek Kapitałowy, Miesięcznik Analiz Polskiego Rynku Kapitałowego 2000

Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa 1999

Ratuszniak B.: Reklama w internecie. Raport Interaktywnie.com i IAB Polska, Wrocław, 2012

Sznajder A.: Marketing wirtualny. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2002

Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2002

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty