Specyfika zarządzania marką w aspekcie budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Main Article Content

Agnieszka Szymankowska


Słowa kluczowe : silna marka, zarządzanie, przedsiębiorstwo, pozycja konkurencyjna, klienci, rynek
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest omówienie zasad wynikających z procesu zarządzania marką. Problematyka zarządzania marką została przeanalizowana w kontekście budowania pozycji konkurencyjnej firmy na rynku, na którym działa w oparciu o dostępną z tego zakresu literaturę przedmiotu. Rozważania dokonano analizując determinanty silnej marki oraz poszczególne działania marketingowe wynikające ze stosowanych przez przedsiębiorstwa elementów mieszanki marketingowej. Całość jest próbą ukazania roli poszczególnych działań składających się na proces zarządzania marką w zdobywaniu i umacnianiu przez przedsiębiorstwo pozycji na rynku, na którym działa i konkuruje z innymi podmiotami w zakresie zaspokajania potrzeb klientów, dążąc tym samym do pozyskania grupy osób lojalnych w stosunku do kreowanej marki.

Article Details

Jak cytować
Szymankowska, A. (2013). Specyfika zarządzania marką w aspekcie budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 694–704. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.120
Bibliografia

Aaker D. A., Building strong brands, Simon & Schuster Ltd.2002

Dębski M.: Kreowanie silnej marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009

Kall J.: Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001

Keller K. L.: Strategiczne zarządzanie marką, Wydawnictwo Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Kotler Ph.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Poznań 2005

Kotler Ph.: Marketing management: analysis, planning, implementation, and control, Prentice Hall, NJ cop. 1997, s. 426

Pilarczyk B., Mruk H. (red.): Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Smyczek S.: Lojalność konsumentów na rynku: wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2001

Stankiewicz M. J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa: budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002

Szulce H., Janiszewska K.: Zarządzanie marką, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012

Witek - Hajduk M. K.: Zarządzanie silną marką, Wydawnictwo Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty