Wdrażanie orientacji marketingowej w Polsce przez zakłady ubezpieczeń na życie

Main Article Content

Beata Nowotarska-Romaniak


Słowa kluczowe : zakład ubezpieczeń na życie, marketing, orientacja marketingowa, klient Literatura: 1.
Abstrakt
Marketing jest narzędziem ekspansji i walki firmy w osiągnięciu pozycji na rynku, ta zaś, bywa oceniana przez powszechnie przyjęte standardy jakimi są: wielkość sprzedaży, udział w rynku i wielkość zysku. Orientacja marketingowa zakładów ubezpieczeń na życie, jako źródło zysków, wskazuje potrzeby i preferencje klientów tak, by kierowane oferty i sprzedawane usługi ubezpieczeniowe lepiej zaspokajały te potrzeby i preferencje niż konkurencja. Orientacja marketingowa firmy oznacza konieczność ciągłego dostosowywania się do zmian na rynku. W artykule przedstawiono zakres wdrażania orientacji marketingowej przez zakłady ubezpieczeń na życie na podstawie badania ankietowego. Celem badania było określenie: - podstawowych celów działań zakładów ubezpieczeń na życie, strategia działania wobec klientów, - sposób identyfikacji potrzeb klienta i sposób uświadamiania pracownikom, że firma wdraża działania orientacji marketingowej.

Article Details

Jak cytować
Nowotarska-Romaniak, B. (2014). Wdrażanie orientacji marketingowej w Polsce przez zakłady ubezpieczeń na życie. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (12(61), 154–164. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.12.61.35
Bibliografia

Hadyniak B., Ubezpieczenie jako urządzenie finansowe [w:] Ubezpieczenia podręcznik akademicki pod red. J. Handschke i J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa, 2010

Kędzior Z., "Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach (próba identyfikacji) "Marketing i Rynek" 1997 nr 7

Kotler Ph., Marketing. Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994

Kowalewski, E. Prawo ubezpieczeń gospodarczych wyd.3, OW Branta, Bydgoszcz- Toruń 2006

Kramer,T., Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich: wyzwania i zagrożenia [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, red. L. Żabiński, AE/PTE Katowice, Katowice 1995

Nowotarska-Romaniak B.: Wdrażanie orientacji marketingowej w firmach ubezpieczeniowych, [w:] Usługi w Polsce 2012, Usługi Publiczne- Usługi Komercyjne, pod red. B. Iwankiewicz-Rak, A. Panasiuk, K. Rogoziński, Zeszyty Naukowe nr723, Ekonomiczne Problemy Usług nr 96, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2012

Nowotarska-Romaniak B.,Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce AE Katowice 2003

Nowotarska-Romaniak B., Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce, Wyd. AE Katowice, Katowice 2005

Ortyński K. Rynek ubezpieczeń non - life w Polsce [w:] Ubezpieczenia non- life pod red. E. Wierzbicka, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe Warszawa, 2011

Płonka M., Rozwój orientacji marketingowej polskich banków, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 4, Tarnów 2001

Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno metodyczne Kierunki Badań AE Katowice 1999

Sztucki T., Encyklopedia Marketingu. Definicje, zasady, metody. Agencja Wydawnicza placet Warszawa 1998

Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 28 lipca 1990 roku (Dz. U. nr 59 poz. 344)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.