IMPLEMENTATION OF THE MARKETING ORIENTATION IN POLAND BY LIFE INSURANCE COMPANIES

Main Article Content

Beata Nowotarska-Romaniak


Keywords : life insurance company, marketing, marketing orientation, customer
Abstract
Marketing is a tool for expansion and fight for company to achieve a position on the market, which is judged by generally accepted standards such as: sales volume, market share and profit levels. Marketing orientation of life insurance companies as a source of income shows customer needs and preferences, so that targeted offers and marketed insurance services meet the needs and preferences better than those of the competition. The company's marketing orientation is the need to adapt constantly to changing market conditions. The article presents scope of the implementation of the marketing orientation by life insurance companies based on of the survey. The aim of the study was to determine: primary purpose of the operations of life insurance companies, a strategy of action to customers, way to identify customer needs and make employees aware of the way that the company implements marketing orientation activities.

Article Details

How to Cite
Nowotarska-Romaniak, B. (2014). IMPLEMENTATION OF THE MARKETING ORIENTATION IN POLAND BY LIFE INSURANCE COMPANIES. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (12(61), 154–164. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.12.61.35
References

Hadyniak B., Ubezpieczenie jako urządzenie finansowe [w:] Ubezpieczenia podręcznik akademicki pod red. J. Handschke i J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa, 2010

Kędzior Z., "Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach (próba identyfikacji) "Marketing i Rynek" 1997 nr 7

Kotler Ph., Marketing. Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994

Kowalewski, E. Prawo ubezpieczeń gospodarczych wyd.3, OW Branta, Bydgoszcz- Toruń 2006

Kramer,T., Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich: wyzwania i zagrożenia [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, red. L. Żabiński, AE/PTE Katowice, Katowice 1995

Nowotarska-Romaniak B.: Wdrażanie orientacji marketingowej w firmach ubezpieczeniowych, [w:] Usługi w Polsce 2012, Usługi Publiczne- Usługi Komercyjne, pod red. B. Iwankiewicz-Rak, A. Panasiuk, K. Rogoziński, Zeszyty Naukowe nr723, Ekonomiczne Problemy Usług nr 96, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2012

Nowotarska-Romaniak B.,Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce AE Katowice 2003

Nowotarska-Romaniak B., Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce, Wyd. AE Katowice, Katowice 2005

Ortyński K. Rynek ubezpieczeń non - life w Polsce [w:] Ubezpieczenia non- life pod red. E. Wierzbicka, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe Warszawa, 2011

Płonka M., Rozwój orientacji marketingowej polskich banków, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 4, Tarnów 2001

Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno metodyczne Kierunki Badań AE Katowice 1999

Sztucki T., Encyklopedia Marketingu. Definicje, zasady, metody. Agencja Wydawnicza placet Warszawa 1998

Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 28 lipca 1990 roku (Dz. U. nr 59 poz. 344)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.