Main Article Content
Article Details
Hadyniak B., Ubezpieczenie jako urządzenie finansowe [w:] Ubezpieczenia podręcznik akademicki pod red. J. Handschke i J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa, 2010
Kędzior Z., "Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach (próba identyfikacji) "Marketing i Rynek" 1997 nr 7
Kotler Ph., Marketing. Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994
Kowalewski, E. Prawo ubezpieczeń gospodarczych wyd.3, OW Branta, Bydgoszcz- Toruń 2006
Kramer,T., Orientacja marketingowa przedsiębiorstw polskich: wyzwania i zagrożenia [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, red. L. Żabiński, AE/PTE Katowice, Katowice 1995
Nowotarska-Romaniak B.: Wdrażanie orientacji marketingowej w firmach ubezpieczeniowych, [w:] Usługi w Polsce 2012, Usługi Publiczne- Usługi Komercyjne, pod red. B. Iwankiewicz-Rak, A. Panasiuk, K. Rogoziński, Zeszyty Naukowe nr723, Ekonomiczne Problemy Usług nr 96, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2012
Nowotarska-Romaniak B.,Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce AE Katowice 2003
Nowotarska-Romaniak B., Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce, Wyd. AE Katowice, Katowice 2005
Ortyński K. Rynek ubezpieczeń non - life w Polsce [w:] Ubezpieczenia non- life pod red. E. Wierzbicka, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe Warszawa, 2011
Płonka M., Rozwój orientacji marketingowej polskich banków, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 4, Tarnów 2001
Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno metodyczne Kierunki Badań AE Katowice 1999
Sztucki T., Encyklopedia Marketingu. Definicje, zasady, metody. Agencja Wydawnicza placet Warszawa 1998
Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 28 lipca 1990 roku (Dz. U. nr 59 poz. 344)
Downloads
- Piotr Misztal, THE HYPOTHESIS OF JOBLESS ECONOMIC GROWTH IN COUNTRIES WITH DIFFERENT LEVELS OF ECONOMIC DEVELOPMENT , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 12(61) (2014)
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.