Percepcja reklamy artykułów żywnościowych i jej znaczenie w procesach decyzyjnych konsumentów

Main Article Content

Robert Nowacki


Słowa kluczowe : reklama, artykuły żywnościowe, atrakcyjność reklamy, wiarygodność reklamy.
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena postrzegania i percepcji reklamy artykułów żywnościowych w społeczeństwie polskim oraz jej wpływu na decyzje zakupowe konsumentów. Podstawą artykułu są wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2014 roku wśród populacji powyżej 15 roku życia. Z badań wynika, że reklamy artykułów żywnościowych dość często oceniane są jako atrakcyjne i wiarygodne, a podatność na oddziaływanie reklamy artykułów żywnościowych deklaruje niespełna połowa badanych. Występuje przy tym duże zróżnicowanie ocen z punktu widzenia zarówno cech demograficznych respondentów, jak i poszczególnych kategorii produktowych.

Article Details

Jak cytować
Nowacki, R. (2018). Percepcja reklamy artykułów żywnościowych i jej znaczenie w procesach decyzyjnych konsumentów. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (19(68), 143–154. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.19.68.13
Bibliografia

proc. więcej na reklamy w Polsce, internet zyskuje kosztem prasy i telewizji, mocno w górę branża handlowa (analiza). http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-polsce-2016-internet-zyskuje-kosztem-prasy-i-telewizji-branza-handlowa [dostęp: 1.07.2017].

Adler R., Rodman G., Understanding Human Communication, Oxford University Press, New York 2000.

Andreasen A.R.: Attitudes and customer behavior, [w:] L.E. Preston (red.), New Research in Marketing, Institute of Business and Economic Research, University of California, Berkley 1965.

Antonides G., van Raaij W.F.: Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.

Belch G.E., Belch M.A.: Advertising and promotion. An integrated marketing comunications perspective, McGraw-Hill, New York 2009. (Crossref)

Bovee C.L., Arens W.F.: Contemporary Advertising, Irwin, Homewood 1983.

Eisend M.: Source Credibility Dimensions in Marketing Communication - A Generalized Solution, "Journal of Empirical Generalisations in Marketing", 2/2006. (Crossref)

Engel J.F, Blackwell R.D., Miniard P.W.: Consumer behavior, Dryden Press, Chicago1993.

Engel J.F., Blackwell R.D., Kollat D.T.: Consumer behavior, Holt, Rinehart and Winston, New York 1968.

Falkowski A., Tyszka T.: Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2001.

Hansen F.: Consumer Choice Behavior. A Cognitive Theory, The Free Press, New York 1972.

Howard J.A., Sheth J.N.: The Theory of Buyer Behavior, Wiley, New York 1969.

Jachnis A., Terelak J.F.: Psychologia konsumenta i reklamy, Branta, Bydgoszcz 1998.

Jefkins F.: Advertising, Pitman Publishing, London 1985.

Kozłowska A.: Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie, "Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace / Szkoła Główna Handlowa", 1/2013. (Crossref)

Kozłowska A.: Reklama. Techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH 2011.

Nicosia F.M.: Consumer Decision Processes: Marketing and Advertising Implications, Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1996.

Nowacki R., Strużycki M.: Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.

Nowacki R.: Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach, [w:] R. Nowacki, M. Strużycki (red.), Reklama w procesach konkurencji, Difin, Warszawa 2011.

Nowacki R.: Reklama, Difin, Warszawa 2005.

Nowacki R.: Usługi reklamowe w procesie kształtowania pozycji rynkowej przedsiębiorstw - skala i perspektywy wykorzystania, "Handel Wewnętrzny", 4/2016.

Ozimek I., Szlachciuk J., Bobola A.: Reklama żywności w kontekście regulacji prawnych i Kodeksu Etyki Reklamy, "Handel Wewnętrzny", 4/2017.

Pohorille M., Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, UW, Warszawa 1980.

Rudnicki L.: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

Smyczek S., Sowa I.: Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Difin, Warszawa 2005.

Szczepański J. (red.): Badania nad wzorami konsumpcji, Ossolineum, Wrocław 1977.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.