Main Article Content
Article Details
proc. więcej na reklamy w Polsce, internet zyskuje kosztem prasy i telewizji, mocno w górę branża handlowa (analiza). http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-polsce-2016-internet-zyskuje-kosztem-prasy-i-telewizji-branza-handlowa [dostęp: 1.07.2017].
Adler R., Rodman G., Understanding Human Communication, Oxford University Press, New York 2000.
Andreasen A.R.: Attitudes and customer behavior, [w:] L.E. Preston (red.), New Research in Marketing, Institute of Business and Economic Research, University of California, Berkley 1965.
Antonides G., van Raaij W.F.: Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
Belch G.E., Belch M.A.: Advertising and promotion. An integrated marketing comunications perspective, McGraw-Hill, New York 2009. (Crossref)
Bovee C.L., Arens W.F.: Contemporary Advertising, Irwin, Homewood 1983.
Eisend M.: Source Credibility Dimensions in Marketing Communication - A Generalized Solution, "Journal of Empirical Generalisations in Marketing", 2/2006. (Crossref)
Engel J.F, Blackwell R.D., Miniard P.W.: Consumer behavior, Dryden Press, Chicago1993.
Engel J.F., Blackwell R.D., Kollat D.T.: Consumer behavior, Holt, Rinehart and Winston, New York 1968.
Falkowski A., Tyszka T.: Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2001.
Hansen F.: Consumer Choice Behavior. A Cognitive Theory, The Free Press, New York 1972.
Howard J.A., Sheth J.N.: The Theory of Buyer Behavior, Wiley, New York 1969.
Jachnis A., Terelak J.F.: Psychologia konsumenta i reklamy, Branta, Bydgoszcz 1998.
Jefkins F.: Advertising, Pitman Publishing, London 1985.
Kozłowska A.: Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie, "Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace / Szkoła Główna Handlowa", 1/2013. (Crossref)
Kozłowska A.: Reklama. Techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH 2011.
Nicosia F.M.: Consumer Decision Processes: Marketing and Advertising Implications, Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1996.
Nowacki R., Strużycki M.: Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
Nowacki R.: Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach, [w:] R. Nowacki, M. Strużycki (red.), Reklama w procesach konkurencji, Difin, Warszawa 2011.
Nowacki R.: Reklama, Difin, Warszawa 2005.
Nowacki R.: Usługi reklamowe w procesie kształtowania pozycji rynkowej przedsiębiorstw - skala i perspektywy wykorzystania, "Handel Wewnętrzny", 4/2016.
Ozimek I., Szlachciuk J., Bobola A.: Reklama żywności w kontekście regulacji prawnych i Kodeksu Etyki Reklamy, "Handel Wewnętrzny", 4/2017.
Pohorille M., Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, UW, Warszawa 1980.
Rudnicki L.: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
Smyczek S., Sowa I.: Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Difin, Warszawa 2005.
Szczepański J. (red.): Badania nad wzorami konsumpcji, Ossolineum, Wrocław 1977.
Downloads
- , , FINANCIAL MANAGEMENT MODELING FOR ENTERPRISES , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 19(68) (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.