Blog jako narzędzie komunikacji w ocenie młodych konsumentów – wyniki badań empirycznych

Main Article Content

Magdalena Kowalska


Słowa kluczowe : blog, generation Y, blogospfara, online communication, influencer marketing.
Abstrakt
Celem artykułu jest eksploracja przekonań i postaw młodych osób wobec wykorzystania blogów firmowych jako narzędzia komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwem a klientami oraz źródła informacji o produktach i/lub firmie. W pierwszej części artykułu w oparciu o analizę źródeł wtórnych zaprezentowano historię powstania współczesnych blogów, omówiono ich klasyfikację, wskazano na potencjał blogosfery jako wirtualnej społeczności, a także omówiono liczne korzyści wynikające z prowadzenie bloga korporacyjnego. W drugiej części opracowania zaprezentowano wyniki badań pierwotnych, przeprowadzonych wśród przedstawicieli młodych osób (w wieku 15-24 lat), których celem było poznanie ich postaw względem wykorzystanie blogów korporacyjnych w komunikacji marketingowej

Article Details

Jak cytować
Kowalska, M. (2020). Blog jako narzędzie komunikacji w ocenie młodych konsumentów – wyniki badań empirycznych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (23(72), 57–67. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2020.23.72.5
Bibliografia

Cwalina W., Falkowski A., Newman B.I., Political marketing Theoretical and strategic foudations, Routledge, London–New York 2015.

Dejnaka A., E-marketing, [w:] M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu, Wyd. Helion, Gliwice 2013.

Fedorowicz E., Blog, czyli nowa nisza reklamowa, „Marketing i Rynek”, 2009, No 10.

Geddes B., Anderson V., Cannon H., Tanner C., Khachaturyan T., Golovanyov V., Introduction to online marketing, eLight marketing, Saint George 2015.

Hash.fm, Raport Kreatywność i wiarygodność. Współpraca z markami oczami digital influencers, 2015.

Kondratyeva I.V., Zavyalova Z.S., Corporate Blogging: Best Practices in Russia and Abroad, „Procedia - Social and Behavioral Sciences”, No166, 2015. (Crossref)

Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Wyd. Helion, Gliwice 2009.

Mazurek G., Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wyd. Poltext, Warszawa 2012.

Newspoint, Raport Analityka i monitoring influencerów, December 2017.

Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, Raport (B)vlog Power. Wpływ blogerów i wideoblogerów na intenautów, 2015;

Promosfera.pl, Raport: Zachowania zakupowa Polaków, 2016.

PwC, Raport: Polacy na zakupach, 2018.

Reed J., Szybkie łącze z klientami. Marketing Internetowy, Wyd. Helion, Gliwice 2011

Shih C., Era Facebooka. Wykorzystanie sieci społecznościowych do promocji sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II, Helion, Gliwice 2012.

Szmigin I., Canning L., Reppel A.E., Online Community: Enhancing the Relationship Marketing Concept Through Customer Bonding, „International Journal of Service Industry Management” 2005, No 5. (Crossref)

Whitepress, 10 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy, https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/104/10-powodow-dla-ktorych-warto-prowadzic-blog-firmowy, [February 10, 2019].

Whitepress, Influencer marketing – praktycznie, 2016, https://www.loswiaheros.pl/zdjecia/influencer-marketing-praktycznie-whitepress.pdf (accessed: February 10, 2019)

Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013.

Witczak O., Blog w kreowaniu wartości dla klienta – media społecznościowe w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, „Handel Wewnętrzny” 2013, No 3.

Zając J.M., Rakocy K., Blogi i blogosfera w perspektywy sieci społecznych, „Studia Medioznawcze” 2007, No 3(30).

Zielewski P., Marketing szeptany. Rekomendacje znajomych sprzedadzą każdy produkt, Forbes, 8/2016.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.