Koncepcja marketingu skoncentrowanego jako ważna determinanta rozwoju agroturystyki

Main Article Content

Arkadiusz Niedziółka

Abstrakt
Artykuł ukazuje formę działań marketingowych w działalności agroturystycznej określanych jako marketing skoncentrowany. W części teoretycznej artykułu przedstawione zostały teoretyczne założenia koncepcji tego marketingu. Ponadto ukazano ogólne założenia marketingu w agroturystyce oraz przedstawiono jego elementy składowe, a więc: produkt, cenę, dystrybucję i promocję. Ukazano także różne formy marketingu, które mogą być stosowane w działalności agroturystycznej. Wśród nich wyszczególniono marketing relacji, partnerski i terytorialny. W oddzielnym podrozdziale opisano marketing skoncentrowany jako główny aspekt niniejszej pracy. W części empirycznej pracy ukazano wyniki badań przeprowadzonych w 365 gospodarstwach agroturystycznych w województwie małopolskim. Badania zostały przeprowadzone przy użyciu kwestionariusza. Respondentami byli rolnicy zajmujący się agroturystyką. Badania dotyczyły stosowania marketingu skoncentrowanego. Przedstawiono grupy turystów, które najczęściej odwiedzają badane obiekty. Ukazano również różne formy promocji stosowane przez badanych rolników

Article Details

Jak cytować
Niedziółka, A. (2010). Koncepcja marketingu skoncentrowanego jako ważna determinanta rozwoju agroturystyki. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 341–352. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.30
Bibliografia

Altkorn J., Marketing w turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 71.

Downey W. D., Ericsson S. P., Agribusiness Management, Purdue University, Purdue 1987.

Dunbar I., McDonald M., Segmentacja rynku, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Herbst K. (red.), Agroturystyka. Materiały szkoleniowe, Ministerstwo Gospodarki, Departament Turystyki, Warszawa 2002.

Jalinik M., Agroturystyka na obszarach przyrodniczo cennych, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 2002.

Jalinik M., Michałowski K., Wpływ promocji i informacji na rozwój agroturystyki [w:] Informacja i promocja w turystyce, pod red. K. Michałowskiego, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 2002.

Kania J., Musiał W. Leśniak L. (red.) Agroturystyka i usługi towarzyszące, Małopolskie Stowarzyszenie Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Akademii Rolniczej w Krakowie, Kraków 2005.

Karczewska M., Sikora J., Działalność lokalnych stowarzyszeń agroturystycznych w opinii kwaterodawców [w:] Turystyka wiejska a rozwój i współpraca regionów, Wyd. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, Krosno 2005.

Krzyżanowska K., Polityka promocji w działalności agroturystycznej [w:] Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich, Krajowe Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Oddział w Krakowie, Kraków 2001.

Kuźniar W., Woźniak M., Promocja działalności agroturystycznej jako czynnik ożywienia gospodarczego terenów wiejskich (Na przykładzie gmin bieszczadzkich) [w:] Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich, Krajowe Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Oddział w Krakowie, Kraków 2001.

Marcinkiewicz C., Marketing usług turystycznych, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003.

Meyer B. (red.), Wybrane aspekty obsługi ruchu turystycznego, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.

Młynarczyk K. (red.), Agroturystyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2002.

Nawrocka E., Znaczenie władz lokalnych w rozwoju agroturystyki [w:] Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich. Krajowe Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Oddział w Krakowie, Kraków 2001.

Nawrocka E., Perechuda K., Marketing relacji jako sposób uzyskiwania przewagi konkurencyjnej przez gospodarstwo agroturystyczne [w:] Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa, Tom 2, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.

Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2001. (Crossref)

Panasiuk A. (red.), Marketing usług turystycznych, Warszawa 2005, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sikora J., Organizacja ruchu turystycznego na wsi, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne S.A., Warszawa 1999.

Strzembicki L., Marketing usług turystycznych [w:] Turystyka rekreacyjna oraz specjalistyczna, Biuro Ekspertyz Finansowych Marketingu i Consultingu Uniconsult s. c., Warszawa 2003.

Wiśniewska B., System dystrybucji w turystyce wiejskiej [w:] Marketing i produkty markowe w turystyce wiejskiej, pod red. Andrzeja Piotra Wiatraka, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 1998.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty