Determinanty decyzji zakupowych nabywców na rynku produktów sportowych

Main Article Content

Zygmunt Waśkowski


Słowa kluczowe : zachowania nabywców, decyzje zakupowe, rynek sportu, rynek biegowy
Abstrakt
Rynek produktów sportowych w Polsce, dedykowanych dla biegaczy systematycznie rozwija się wraz z liczbą przybywających miłośników tej formy spędzania czasu wolnego. Jednakże nabywcy tych produktów wykazują się zmiennością swoich preferencji i zachowań zakupowych, między innymi w zależności od ich doświadczenia biegowego. W artykule dokonano przeglądu literatury przedmiotu z obszaru aktywnego wykorzystania czasu wolnego, opracowano autorką propozycję sportowego cyklu życia biegacza, uwzględniającą jego sposób zachowania na rynku, a także zaprezentowano wyniki badań obrazujące preferencje biegaczy oraz motywy ich decyzji zakupowych w doniesieniu do wybranej grupy produktów, jaką jest obuwie dla biegaczy.

Article Details

Jak cytować
Waśkowski, Z. (2017). Determinanty decyzji zakupowych nabywców na rynku produktów sportowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 180–188. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.15
Bibliografia

Ajzen J., Fishbein M., Understanding attitudes and predicting social behavior, England Cliffs, Prentice Hall. 1998.

Bombol M., Ekonomiczny wymiar czasu wolnego, Wyd. Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 2005.

Bombol M., Dąbrowska A., Czas wolny, Konsument, Rynek, Marketing, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2003.

Burlita A., Zachowania konsumentów w czasie wolnym i ich uwarunkowania, na przykładzie konsumentów klasy średniej regionu zachodniopomorskiego, Wyd. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2006.

Forbes, czerwiec 2015. (Crossref)

Funk D.C., Customer Behaviour in Sport and Events, Butterworth-Heinemann, Burlington, 2008. (Crossref)

Jarvis M., Psychologia sportu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003.

Karhu Runners Industry Report, Brookmark Research, Marblehead, 2012.

Klisiński J., Marketing w biznesie sportowym, Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu, Bytom, 2008.

Koronios K, Psiloutsikou M., Kriemadis A., What motivates repeated participation in ultraendurance events? A comparison between runners and cyclists, Business & Entrepreneurship Journal, vol. 5, no. 2, 2016.

Mihai A.L., The Sport Marketing Management Model, Practical Application of Science, Volume 3, Issue 2(8), 2015.

Morgan M.J., Summers J., Sport Consumption: Exploring the Duality of Constructs in Experiential Research, w: Sharing Best Practice in Sport Marketing, ed. B.G. Pitts, Fitness Information Technology, Inc., Morgantown, 2004.

Mullin B.J., Hardy S., Sutton W.A., Sport Marketing, Human Kinetics, Champaign, 2000.

Profil polskiego biegacza, Raport z badań, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2014.

Running USA, Annual Report, 2015.

Scheerder J., Breedveld K., Danchev A., (ed.), Running acoross Europe, Palgrave MacMillan UK, 2015. (Crossref)

Schwarz E.C., Hunter J.D., Sport Marketing, Butterworth-Heinemann. Burlington, 2008. (Crossref)

Sojkin B., (red.), Sport w Poznaniu i Wielkopolsce, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 2010.

Waśkowski Z., (red), Marketing imprez biegowych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 2014.

Zawadzki P., Masowe imprezy biegowe jako element promocji regionów turystycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo, Samorząd, Współpraca, nr 379, 2015. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.