Kierunki rozwoju marketingu

Main Article Content

Magdalena Krzyżanowska

Abstrakt
Celem opracowania jest wskazanie nowych kierunków badań naukowych w dziedzinie marketingu. Tłem do ich przedstawienia stały się uwagi na temat wyboru problemu badawczego oraz kategorii jego analizy. Zawarto w nich postulaty odnoszące się do sposobów formułowania problemów badawczych, tak aby miały charakter naukowy, a nie menedżerski oraz większej dyscypliny w tworzeniu nowych pojęć. Istotą propozycji nowych kierunków badań jest silne ich osadzenie w kontekście rynku i rozszerzenie perspektywy, która ma obejmować nie tylko przedsiębiorstwo w jego relacjach z nabywcami, ale także z innymi podmiotami rynku. Ponadto, podniesiona została kwestia zależności między rynkami oraz ich wpływu na przedsiębiorstwo oraz jego marketing. Te ogólne postulaty zostały zilustrowane jedenastoma kierunkami badań, których podjęcie służyłoby rozwojowi marketingu.

Article Details

Jak cytować
Krzyżanowska, M. (2010). Kierunki rozwoju marketingu. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 267–277. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.23
Bibliografia

Ashton J.K., Pressey A.D.: Regulatory Perceptions of Marketing: Interpreting U.K. Competition Authority Investigations from 1950 to 2005, Journal of Public Policy & Marketing 2008, nr 2. (Crossref)

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

Efektywność marketingu, red. nauk. W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2002.

Figiel Sz.: Problem poznania naukowego w marketingu w: Ekspansja czy regres marketingu? pod. red . E. Duliniec i in., PWE, Warszawa 2006, s. 30-37.

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.

Kahneman D.: Maps of Bounded Rationality: Psychology for Behavioral Economics, The American Economic Review 2003, December. (Crossref)

Kamiński J.: Nowa definicja marketingu AMA, Marketing i Rynek 2009, nr 5.

Koszty i efekty działań marketingowych, red. nauk. L. Garbarski, SGH, Warszawa 2008.

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

Krzyżanowska M., Wrzosek W.: Ograniczenia popytowe a marketing, Marketing i rynek, 2009, nr 5, s. 2-6.

Krzyżanowska M.: Marketing a inne sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Marketing i Rynek 2009, nr 1.

Krzyżanowska M., Wpływ zachowań konkurentów na kształtowanie struktury marketingu-mix w: Bartkowiak R., Ostaszewski J.: Gospodarka Polski: system funkcjonowania i zarządzania w dobie globalizacji i internacjonalizacji procesów ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009, s. 425-435.

Mruk H.: Teoria marketingu przesłanką jego rozwoju w: Ekspansja czy regres marketingu? pod. red . E. Duliniec i in., PWE, Warszawa 2006, s. 92-97.

Pietrewicz L.: Identyfikacja konkurentów na giełdzie, Marketing i Rynek, 2008, nr 7.

Pilarczyk B., Wanat T.: Podstawowe dylematy tożsamości marketingu akademickiego w: Tożsamość i wizerunek marketingu, red. nauk. R. Niestrój, PWE, Warszawa 2009, s. 112-119.

Rutkowski I.: O praktycznym znaczeniu badań naukowych w dziedzinie marketingu, w: Tożsamość i wizerunek marketingu, red. nauk. R. Niestrój, PWE, Warszawa 2009, s. 120-127.

Rutkowski I.: Konkurowanie przedsiębiorstw na wielu rynkach, Marketing i Rynek 2007, nr 10.

Srinivasan R., Lilien G.L.: R&D, advertising and firm performance in recessions, working paper 3-2009, Institute for the Study of Business Markets, The Pennsylvania State University 2009.

Sułkowski Ł.: Epistemologiczne rozterki marketingu w: Tożsamość i wizerunek marketingu, red. nauk. R. Niestrój, PWE, Warszawa 2009, s. 156-163.

Sułkowski Ł.: Marketing w świetle paradygmatów nauk społecznych w: Marketing w gospodarce opartej na wiedzy, red. nauk. Sz. Figiel, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2007, s. 11-23.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty